Maite Fandos: “La Zurich Marató de Barcelona , amb un 56,2% de participació forània, demostra ser un important motor econòmic de la ciutat” : Servei de Premsa

Maite Fandos: “La Zurich Marató de Barcelona , amb un 56,2% de participació forània, demostra ser un important motor econòmic de la ciutat”

13/03/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona ha acollit aquest matí la presentació de la 35a edició de la Zurich Marató de Barcelona, amb totes les dades de participació atlètica i d’informació ciutadana per viure “amb ritme” la mítica prova de fons, aquest diumenge, 16 de març.

La Tinenta d’Alcalde d’Esports, Maite Fandos, ha estat acompanyada pel president de RPM Racing,  Jaume Alguersuari; pel director de màrqueting del Grup Zurich a Espanya.

MARATORPM_02

 

Angelo Trotta; pel president de la Federació Catalana d’Atletisme, Joan Villuendas; pel director de la cursa, Cristian Llorens,  i per representants d’empreses patrocinadores i col·laboradores.

Fandos ha fet èmfasi en “l’increment en el percentatge d’inscripció femenina en aquesta prova, que consolida la tendència de creixement de la participació  de les dones en les proves esportives, i el seu també creixent protagonisme en assolir fites”. En aquest sentit, la Tinenta d’Alcalde ha recordat el recent record del món en la eDreams Mitja Marató, assolit per la keniata Florence Kiplagat, o els èxits assolits als Mundials de Natació del passat mes de juliol. La inscripció femenina torna a pujar i se situa en el percentatge rècord del 15,8% , sobre un total de 17.764 inscrits.

Maite Fandos ha destacat també el vessant de benefici que suposa per a la ciutat una prova d’aquestes característiques: “és innegable l’aparador esportiu internacional que suposa per a Barcelona comptar amb una de les principals maratons europees. Però l’esport també és un motor econòmic, i així ho demostren les xifres d’inscripció de fora de l’Estat. Són persones que pernoctaran i que faran vida a la nostra ciutat durant aquest cap de setmana”

En el decurs de la presentació s’ha fet un repàs de les principals xifres d’inscripció assolides en aquesta edició, així com de la informació ciutadana sobre la mobilitat i el programa lúdic vinculats al desenvolupament de la prova. En aquest sentit, Fandos ha cridat a la participació ciutadana “perquè es visqui la Marató com una gran festa. I per aconseguir-ho, hem desplegat un total de 36 punts d’animació al llarg de tota la ciutat, gairebé un per quilòmetre de la prova”

 

 





Paraules clau

esport/ marató/