Barcelona promou la Setmana Internacional dels Mercats arreu d’Europa
02/05/2014 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats, s’ha adherit a un acord internacional impulsat per organitzacions i gestors dels mercats que promou una campanya de promoció per destacar la importància dels mercats a les ciutats i pobles d’arreu del món. El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi ha participat en la signatura d’un acord de compromís al Parlament Britànic, que preveu la celebració conjunta de la I Setmana Internacional dels Mercats amb diverses activitats a cada ciutat i que porta per lema “Estima el teu mercat”.
La iniciativa de celebrar la Setmana Internacional dels Mercats ha estat impulsada per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, que lidera els projectes Urbact Markets i Marakanda de la Unió Europea. La intenció és incidir en el paper clau dels mercats en la configuració de les ciutats per fer-les més sostenibles a nivell social, econòmic i mediambiental i alhora, per atreure més ciutadans als mercats.
Aquesta idea segueix el model de la campanya ‘Love Your Local Market’, desenvolupada per l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), que promou la recuperació dels mercats al seu país per a la compra de productes alimentaris frescos i de qualitat alhora que incentiva la creació de nous negocis a l’interior dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç.
Al memoràndum signat a Londres també s’hi han sumat la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), Mercasa, la ciutat de Venècia, el grup empresarial Geraud, representants dels mercats holandesos, francesos i de les 25 ciutats que participen en els projectes de la Unió Europea per a la promoció dels mercats: Central Markets Project, Marakanda Project i Urbact Markets.
Les ciutats signants i els gestors es comprometen a posar en marxa accions per a promoure els mercats minoristes i majoristes, compartir les seves experiències entre els socis participants i destacar el pes comercial dels mercats davant la Comissió Europea i els seus socis financers i en l’agenda internacional dels governs locals.
La campanya ‘Love Your Local Market’, iniciada el 2012, està concebuda com una celebració de la cultura de mercat a través de la realització de tota mena d’esdeveniments durant quinze dies. L’any passat van participar 700 mercats britànics que van dur a terme 4.000 activitats.
Seguint aquest model, Barcelona celebrarà la Setmana Internacional dels Mercats durant la segona quinzena del mes de maig amb nombroses activitats a tots els mercats -des de gastronòmiques com les Nits de Tapes a actuacions musicals, activitats infantils o descomptes per als clients- i es podrà seguir totes les activitats organitzades pels mercats a la pàgina web www.estimaelteumercat.cat a més de presència a les xarxes socials a través del hashtag #estimaelteumercat.
Barcelona ha fet extensiva aquesta proposta a tots els mercats municipals de Catalunya perquè se sumin a la celebració de la I Setmana Internacional dels Mercats per donar-los més visibilitat i projecció internacional.



