Gràcia millora l’ordenació urbanística de l’àmbit de la prolongació de Rambla de Prat i desafecta 112 habitatges
02/05/2014 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
La comissió de govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la proposta del districte de Gràcia de modificar el PGM per a reordenar els usos de l’àmbit comprès entre Gran de Gràcia i Torrent de l’Olla, que permetrà aixecar l’afectació de 112 habitatges per on estava prevista la continuïtat de Rambla de Prat, des de Gran de Gràcia fins a Torrent de l’Olla, esponjant la densitat prevista en aquest sector, ja que es redueix l’edificabilitat de l’entorn.
Aquesta vial, que estava dibuixat en el PGM aprovat l’any 1976 i que es mantenia en el Pla Especial de Millora i Protecció de la Vila de Gràcia (PEMPRI), afectava tres illes senceres de la Vila de Gràcia: Gran de Gràcia-Carrer de l’Àngel; carrer de l’Àngel-Travessia de Sant Antoni, i Travessia de Sant Antoni-Torrent de l’Olla, i permetia construir un nou front edificat que hauria alterat notablement la fisonomia de l’edificació existent.
El vial es va dissenyar com un eix de caràcter connector amb la funció de facilitar la comunicació transversal de la Vila de Gràcia, d’un extrem a l’altre. El districte va iniciar la revisió del PGM un cop avaluat que no hi havia necessitat d’obrir aquest vial, atès el model d’urbanisme de Gràcia i el criteri de reducció del pas de vehicles pels carrers interiors de la Vila de Gràcia.
El districte de Gràcia compleix així, amb el compromís del govern municipal, recollit al Pla d’Actuació del Districte (PAD) 2012-2015, de fer la revisió del PEMRI de la Vila de Gràcia, establint com a prioritat les possibles desafectacions, impulsar-ne la modificació i fer-ne seguiment.
La regidora del districte, Maite Fandos, ha explicat que amb aquest canvi en el PGM, el govern municipal “és coherent amb la realitat de la Vila de Gràcia i amb la decisió de protegir el casc antic del pas de vehicles”. “No tenia sentit mantenir l’afectació d’aquests habitatges, amb la incertesa que suposa per als propietaris i habitants, si hi havia una determinació política clara de no executar mai aquest vial”, ha explicat Fandos.
En aquest sentit, Fandos ha recordat que els criteris de mobilitat que estem implementant eviten, justament, la utilització de vies interiors per travessar el barri de la Vila de Gràcia, perquè es facin per les vies bàsiques o vies perimetrals.
Ampliació de la qualificació d’equipaments i de la Plaça Anna Frank
La reordenació d’aquest entorn haurà de permetre, alhora, concentrar les qualificacions d’equipament existents, així com les de zona verda, ja que tal i com les preveu el PGM vigent no tenen una ni massa viable, ni adient. Per aquesta raó, es trasllada la zona verda que abans estava prevista al carrer Astúries, a l’entorn de la plaça Anna Frank i ampliar-la, passant dels 730 metres quadrats als més de 1.000. D’aquesta manera, es milloraria la ordenació de la plaça, donant-li major presència i visibilitat a l’escola Bressol, l’Enxaneta, situada en un dels laterals. De la mateixa manera, es desafecta el pati d’aquesta escola, fins ara qualificada de vial, que passarà a ser equipament.
Aquesta modificació, serà exposada a informació pública durant el termini d’un mes i perquè sigui ferma, haurà d’obtenir l’informe preceptiu del Consell Plenari del Districte i tenir l’aprovació provisional Consell Plenari de l’Ajuntament. Posteriorment haurà de ser ratificada per la Subcomissió d’Urbanisme de la Generalitat, que li atorgarà l’aprovació definitiva.


