Barcelona promou els mercats de la ciutat amb la campanya “Estima el teu mercat”


15/05/2014 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

“Estima el teu mercat” és el lema de la Setmana Internacional dels Mercats, una nova campanya que promou l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona amb l’objectiu de destacar el paper dels mercats a les ciutats i pobles d’arreu.

Des del 15 de maig i fins el dia 7 de juny, els mercats organitzen una seixantena d’activitats. Per exemple, els mercats de la Barceloneta i Llibertat faran un Tast de Nit, el Clot organitza un mercat solidari, al de Sant Andreu s’estrena un mercat medieval, els Encants acullen una fira Vintage –en què a més obriran les parades del mercat-, a la Concepció hi haurà un mercat modernista i a Sant Antoni el II Concurs de Tapes.

Entre les activitats gastronòmiques, a més dels tast de nit en alguns mercats, també està previst berenars, botifarrades, degustació de productes o tallers a l’espai Cuina’m de Vall d’Hebron i a l’aula gastronòmica de Guineueta; lúdiques com l’exposició de reproduccions de cartells modernistes al mercat de la Concepció i un lipdub a Besòs Maresme, i musicals com un concert d’havaneres al Ninot, un karaoke popular als Encants de Sant Antoni o una flashmob amb cant coral al mercat de la Barceloneta. També hi haurà activitats infantils, de promoció comercial i solidàries. Les activitats es poden consultar al web www.estimaelteumercat.cat.

L’origen d’aquesta iniciativa està en la que Mercats de Barcelona va proposar a altres ciutats europees, que l’hi van donar suport, per a l’organització de la Setmana Internacional dels Mercats. Segueix el model de la campanya ‘Love Your Local Market’, desenvolupada per l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA), que promou la recuperació dels mercats al seu país per a la compra de productes alimentaris frescos i de qualitat alhora que incentiva la creació de nous negocis a l’interior dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç.

Adhesió de ciutats europees

Recentment, el regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi va signar a Londres un acord internacional impulsat per organitzacions i gestors dels mercats per promoure una campanya que destaqués la importància dels mercats a les ciutats i pobles d’arreu del món. A Londres, també hi van ser els representants de la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), Mercasa, la ciutat de Venècia, el grup empresarial Geraud, representants dels mercats holandesos, francesos i de les 25 ciutats que participen en els projectes de la Unió Europea per a la promoció dels mercats: Central Markets Project, Marakanda Project i Urbact Markets.

Promoció dels mercats

Les ciutats signants i els gestors s’han compromès a posar en marxa accions per a promoure els mercats minoristes i majoristes, compartir les seves experiències entre els socis participants i destacar el pes comercial dels mercats davant la Comissió Europea, els seus socis financers i en l’agenda internacional dels governs locals.

La campanya Estima el teu mercat està concebuda com una celebració de la cultura de mercat a través de la realització de tota mena d’esdeveniments durant quinze dies. A Gran Bretanya, l’any passat hi van participar 700 mercats britànics que van dur a terme 4.000 activitats.

Barcelona ha fet extensiva aquesta proposta a tots els mercats municipals de Catalunya perquè se sumin a la celebració de la I Setmana Internacional dels Mercats per donar-los més visibilitat i projecció internacional i que de moment ja compta amb la participació dels mercats de la ciutat de Reus.