Servei de Premsa
20/10/2024
El districte de Nou Barris destinarà 350.000 euros per a la promoció del comerç del territori
15/10/2014
Temps estimat de lectura: 4 minuts
El districte de Nou Barris destinarà un total de 350.000 euros directes per a la promoció del comerç al territori, tal i com es recull al Pla de Comerç del districte de Nou Barris 2014-2017 que es va presentar ahir al consell Plenari. Aquest document presenta la realitat comercial del districte de Nou Barris, les propostes d’actuació de les polítiques municipals i les iniciatives privades dels comerciants.
Els principals objectius del Pla de Comerç són millorar la competitivitat i el dinamisme del comerç del territori i consensuar i compartir una visió estratègica corresponsable pel comerç de proximitat pels propers anys en el territori. Aquest document s’ha desenvolupat en quatre fases que es van iniciar l’any 2013 i finalitza ara amb la presentació de les propostes i el pla d’acció.
La regidora del districte de Nou Barris, Irma Rognoni, ha explicat que “el comerç és un eix vertebrador del territori i en un districte com el de Nou Barris el seu paper és essencial. Per aquest motiu, en aquest pla de comerç el consens amb eixos, associacions comercials i partits polítics és tan important” i ha afegit que “la promoció econòmica i l’ocupació de Nou Barris depenen en gran part del comerç i per aquest motiu es plantegen aquestes 94 mesures que tindran una inversió directa de 350.000 euros”.
Els principals programes d’actuacions són:
- Governança del districte en comerç: dirigit a millorar la relació, els espais de diàleg i la coordinació entre el districte i el teixit comercial (especialment vers les seves entitats representatives).
- Sinèrgies amb altres sectors: incentivar la vinculació entre el comerç i altres activitats econòmiques del districte per incentivar la despesa i les oportunitats creuades existents. Especialment dirigides a impulsar les oportunitats amb el segment turístic (espais verds, esports i salut).
- Comunicació, dinamització i promoció: millorar la projecció i el retorn de les accions que es fan de dinamització i promoció per fer més efectiva la seva capacitat d’atraure nous clients i impulsar la despesa capitalitzable en el comerç del districte.
- Innovació, TIC, formació i qualitat: promoure la modernització del teixit comercial i a facilitar la seva capacitació per donar resposta a les noves demandes del consumidor.
- Millora de la competitivitat i l’emprenedoria: canalitzar les actuacions dirigides a enfortir el teixit comercial i atraure emprenedors per iniciar el seu negoci en el districte.
- Participació ciutadana i vessant social: posar en valor la contribució del comerç en aquells aspectes relacionats amb la seva funció territorial (vertebració de l’espai urbà, seguretat…) i la seva funció social, especialment en un districte amb una clara orientació dirigida als residents del propi barri (vinculació amb escoles, activitats socials…).
- Integració habitat urbà i comerç: impulsar els projectes de millora permanent de l’espai urbà i compatibilitzar els usos i interessos econòmics amb els dels residents.
Aquests programes d’actuació es desenvolupen en 95 accions concretes, totes destinades a poder millorar la promoció comercial del districte de Nou Barris. D’aquestes accions, les principals són:
- Establir espais de participació, informació i col·laboració entre els representants del comerç i els diferents serveis i àrees municipals pel que fa a projectes que tenen rellevància per a les seves activitats.
- Promoure la creació d’aliances entre els diferents agents per aconseguir treballar en xarxa, per generar projectes i activitats que permetin que el comerç de Nou Barris sigui inclusiu i accessible per a tothom.
- Convocar dos consells de comerç a l’any pel seguiment del pla i mensualment a la comissió permanent pel disseny d’estratègies.
- Col·laborar amb les entitats del comerç per generar un catàleg de serveis i de valor afegit dirigit als associats en funció del territori.
- Realitzar una campanya de suport a l’associacionisme entre els no associats.
- Promoció dels elements patrimonials i culturals del districte que portin annexa la informació comercial de proximitat.
- Elaborar a l’inici de cada any un calendari unificat de totes les accions de dinamització i promoció que es volen dur a terme al llarg de l’any per tal de disposar d’un Programa Global de dinamització i promoció del comerç del districte, consensuat amb les entitats del món del comerç.
- Elaborar un mapa on es visualitzin els comerços dels principals entorns i eixos comercials del districte, incloent el conjunt d’itineraris d’interès comercial-turístic-cultural-arquitectònic que siguin rellevants per al districte.
- Impulsar una imatge pròpia amb la creació d’un distintiu, pel que es convocarà un concurs d’idees, que es pugui incloure en tots els materials promocionals, activitat de comunicació…
- Iniciar un grup de treball conjunt amb les entitats del món del comerç per identificar els reptes formatius dels associats.
- Fomentar els projectes que permetin traslladar l’experiència de venda en botiga cap al món virtual, de manera que el comerç pugui oferir la possibilitat de fer venda presencial i online.
- Desenvolupament de campanyes conjuntes amb l’OMIC i la Junta Arbitral.
- Identificar projectes i oportunitats d’emprenedoria en l’àmbit social.
- Elaboració d’estudis de fluxos de demanda al districte i establir els indicadors comercials del districte.
- Impulsar actuacions conjuntes entre el teixit comercial i les escoles per a la creació de camins escolars.
- Promoure la col·laboració dels comerciants en programes i activitats socials, culturals i solidàries.
- Incorporació dels comerços i mercats mitjançant un plànol de localització a les senyalitzacions previstes pel pla de Turisme.
- Detecció de les associacions i eixos que poden ser susceptibles per acollir-se al programa d’ajuts per obres de llarga durada.
Paraules claucomerç/ Nou Barris/