L’Ajuntament treu a concurs la gestió del domini “.barcelona”
19/11/2014 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’Ajuntament de Barcelona ja té a punt el concurs per adjudicar la gestió dels futurs dominis .barcelona i .bcn. El gran domini ciutadà, obert a tothom, serà el “.barcelona”, mentre que el “.bcn” serà un domini d’ús exclusiu de l’administració. La Comissió de Presidència i Règim Interior ha aprovat avui inicialment el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques del contracte per seleccionar l’empresa encarregada de la gestió i administració dels dominis “.barcelona” i “.bcn”, els dos titularitat de l’Ajuntament.
La fórmula escollida per l’adjudicació de la gestió dels dominis, igual com han fet altres ciutats europees com Berlín, Viena, París, Londres, Brussel•les o Madrid, és un concurs obert. És preveu una adjudicació per a un període de 5 anys (prorrogables a 5 més) i es busca una empresa que acrediti experiència internacional i elabori una oferta tècnica solvent i contractada.
El concurs preveu que es puguin registrar amb el domini “.barcelona” tota mena de marques i noms propis, si bé s’elaborarà una llista de noms reservats relacionats amb la protecció de la imatge de la ciutat, com ara noms geogràfics (districtes, barris…), noms de serveis públics (metro, bus, guàrdia urbana, hospitals…) o noms genèrics que poden tenir valor per la ciutat. L’estimació que ha fet l’Ajuntament de Barcelona és que en els 3 primers anys s’arribarà a 20.000 dominis registrats. El concurs preveu que l’Ajuntament participi dels ingressos que obtingui l’operador de la gestió dels dominis a través d’un cànon per part de l’adjudicatari. Aquest cànon permetrà a l’Ajuntament recupera la inversió realitzada per impulsar el desenvolupament dels dominis propis de la ciutat.
La política de preus prevista en el concurs va en la línia dels dominis d’altres ciutats europees. En el cas de les marques o persones que optin al domini “.barcelona” durant els dos primers mesos, la quota de llançament serà de 100 euros, el mateix que es va pagar pels dominis de Londres i Brussel•les, i per sota de Berlín, Viena, París o Madrid. En el cas de Barcelona, posteriorment al llançament es pagaran 40 euros durant els 2 primers anys i 25 euros la renovació anual.
Un dels trets rellevants del concurs obert que impulsa l’Ajuntament de Barcelona és l’exigència que el sol•licitant del domini tingui presència física a la demarcació de Barcelona, de manera que haurà d’acreditar una adreça postal: domicili, seu social o seu comercial. Entre les principals ciutats europees que han tret a concurs la gestió del seu domini, només Berlín va sol•licitar aquest requeriment territorial.
Es preveu que l’adjudicació del contracte per gestionar i administrar els dominis es produeixi entre els mesos de març i abril de l’any que ve. Això permetria fer el llançament del domini “.barcelona” durant el segon trimestre del 2015.
L’Ajuntament de Barcelona va obtenir l’any 2013 l’aprovació dels dominis “.barcelona” i “.bcn” per part de l’ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), l’organització encarregada de la gestió dels noms de domini a nivell global. L’aprovació de la candidatura per part de l’ICANN va validar tots els continguts presentats per l’Ajuntament.
El primet tinent d’alcalde, Joaquim Forn, ha destacat que la posada en servei del domini “.barcelona”, que és el que estarà obert a tothom, és una gran oportunitat per reforçar la presència i reputació internacional de Barcelona. “Barcelona té un posicionament excel•lent, i hem de fer que aquest bon posicionament també pugui ser una oportunitat per les persones. El nou domini pot ser una bona eina al servei dels emprenedors i el teixit social i econòmic de la ciutat i del país”, ha manifestat el portaveu del Govern municipal.


