Alcalde Trias: “L’alimentació és un dret bàsic, sense una nutrició adequada no hi pot haver ni salut ni desenvolupament”
05/06/2015 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’alcalde en funcions de Barcelona, Xavier Trias, i el president de la Generalitat, Artur Mas, han presentat aquest matí l’estand Barcelona-Catalunya a l’Expo in Città, en el marc de l’Expo de Milà 2015, dedicada en aquesta edició a l’alimentació, acompanyats del seu comissari i director de la fundació Alicia, Toni Massanés,. L’acte ha tingut lloc al Palazzo Giureconsulti, de la capital de la Llombardia. Catalunya participa a l’Expo in città de l’Expo Milano 2015, dedicada a l’alimentació, amb l’estand expositiu Barcelona Capital of Catalonia. Real food for real people sobre la cuina sana i sostenible i un divers programa d’activitats.
Trias ha expressat la seva satisfacció de poder presentar, juntament amb el president Mas, aquest estand en el marc de l’Expo de Milà 2015, un gran esdeveniment on Catalunya té garantida la seva presència gràcies a la col·laboració entre la Generalitat, la Diputació i l’Ajuntament de Barcelona. L’alcalde en funcions ha remarcat que Barcelona i Milà són dues que “comparteixen el mateix esperit. Dues ciutats de la cultura, el coneixement, la creativitat, la innovació i la prosperitat, que treballen junts per posar la tecnologia al servei de les persones”.
Trias ha destacat la magnífica organització de l’Expo de Milà, sota un tema per reflexionar: la seguretat alimentària i qualitat dels aliments en el món. Com ha assenyalat, “l’alimentació és un dret bàsic. Sense una nutrició adequada no pot haver ni salut ni desenvolupament. És un problema que afecta les persones i països de tot el món”; i ha agraït també els organitzadors perquè han “posat de de relleu el paper de les grans ciutats en aquest gran desafiament”.
L’alcalde ha destacat la participació de Toni Massanès i de la Fundació Alícia, una garantia d’èxit, perquè és una institució de referència internacional amb vocació social en l’àmbit de l’agroalimentació i la recerca culinària; i també la d’Ada Parellada, present a l’acte.
Barcelona i Catalunya, ha dit Trias, són punts de referència a nivell mundial en l’avantguarda de la innovació i la gastronomia, que es posen al servei de la millora de la nutrició de les persones. En aquest sentit, ha recordat que aquesta mateixa setmana el Celler de Can Roca ha tornat a ser distingit com el millor restaurant del món. També ha ressaltat la gran riquesa gastronòmica d’Itàlia i Catalunya, “dos països orgullosos de les nostres arrels i això es nota a la nostra cuina, però que també sabem mirar cap el futur”.
A la tarda, l’alcalde Trias i el president Mas visitaran el recinte firal de l’Expo Universal, que en aquesta edició porta per lema “Alimentar el planeta. Energia per a la vida”.



