L’Ajuntament comença a elaborar el nou Pla Director de la Guàrdia Urbana


01/10/2015 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

Tal com va anunciar el Comissionat de Seguretat, Amadeu Recasens, en la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció, s’han iniciat les reunions amb els diferents grups municipals per exposar-los les principals línies del nou Pla Director de la Guàrdia Urbana de Barcelona per fer-los partícips del procés de transformació de la Guàrdia Urbana.

Aquest Pla Director respon a la voluntat del govern d’adaptar el cos de policia barceloní a les noves necessitats de la ciutat, i fer un model de Guàrdia Urbana centrat en la proximitat, on el ciutadà s’impliqui i participi de la millora de la seguretat ciutadana.

Amadeu Recasens ha destacat que “aquest Govern entén Barcelona com una ciutat en canvi i evolució constant, que s’adapta a grans reptes i als canvis demogràfics, econòmics i socials. La Guàrdia Urbana ha d’adaptar-se i adequar-se per continuar oferint el millor servei als ciutadans i ser el seu cos policial de referència”.

La reforma planteja com ha de ser el cos de policia en el futur pel que fa el seu dimensionament; la seva organització; la interrelació amb els ciutadans; la relació amb els serveis municipal; les entitats i institucions; la gestió del coneixement; les millores tecnològiques; i com s’aborden els diferents camps d’actuació.

En el model de Guàrdia Urbana que està plantejant el govern municipal les Unitats Territorials seran l’eix de resposta a la demanda i de desenvolupament dels serveis, i rebran els suport de les diferents unitats centralitzades.

Una de les característiques més importants del Pla Director és el seu caràcter viu i participatiu, que es realitzarà des del diàleg i comptant amb tots els agents: actors institucionals, policials, polítics, cívics i sindicals.

El desenvolupament del Pla Director es configurarà en tres nivells:

  • Comissió del Pla Director: la seva funció serà la d’aprovar el pla de treball, els programes i projectes desenvolupats pels diferents equips de treball.
  • Comitè Tècnic: les seves funcions son la revisió del propostes de programa, projectes que es desenvolupen i aportació de propostes de millora,
  • Direcció Tècnica: que té com a funcions la gestió documental, el seguiment del Pla, la recepció i canalització de demandes, l’aportació de documentació i informació, i la planificació i actualització del pla de treball.

El Pla Director serà una eina del Pla de Seguretat Ciutadana 2016-2019, que plasmarà les polítiques em matèria de seguretat del govern, i suposarà la revisió i adaptació del Pla 2012-2015 al nou context econòmic i social per tal de donar respostes als reptes actuals de la capital catalana. Recasens ha assenyalat que “la seguretat no es redueix a un problema d’ordre públic i de mesures per evitar el delicte. Per aquest motiu elaborarem un Pla de Seguretat adaptat a la situació social, econòmica i demogràfica actual, que es basarà en els principis de proximitat, territori i transparència i que s’articularà al voltant de polítiques públiques integrals”.