En marxa una nova edició de la formació per a comerciants Obert al Futur amb més de 125 cursos fins a finals d’any
16/10/2015 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Aquesta tardor torna als deu districtes de la ciutat una nova edició d’Obert al Futur, el programa de l’Ajuntament de Barcelona que, a través de Barcelona Activa, ofereix formació gratuïta en gestió empresarial i noves tecnologies adaptada a les necessitats dels comerços i serveis de proximitat.
La programació inclou més de 125 càpsules gratuïtes que s’imparteixen fins a finals d’any als deu districtes de Barcelona, amb especial èmfasi als barris i zones de la ciutat amb pitjor salut comercial. L’objectiu és dotar al sector del comerç d’eines útils i pràctiques que li permetin fer front a un entorn de crisi i de canvis en els hàbits de consum.
Amb aquesta finalitat presenta un catàleg de 38 càpsules, agrupades en sis itineraris formatius: “Ha arribat el moment de fer canvis”, “Millorar l’experiència de compra dels clients”, “El teu negoci és una empresa, gestiona-la!”, “Màrqueting digital”, “Aprèn a utilitzar les eines de màrqueting digital” i “Eines de gestió empresarial”.
Com cada edició, la formació s’imparteix en equipaments municipals i entitats dels districtes i barris, en horaris compatibles amb l’activitat laboral dels participants (de 14 a 17 h.). La durada de cada càpsula és de 3 hores i es preveu una participació reduïda de 15 comerciants per classe, per tal de garantir la qualitat de la formació.
Per segon any consecutiu, els Mercats de Barcelona se sumen a Obert al Futur. L’oferta formativa s’obre als paradistes que ja es poden inscriure als sis nous cursos gratuïts de gestió empresarial i noves tecnologies que ofereix el programa per aquest col·lectiu.
Dóna-li una volta al teu comerç
Amb el missatge “Dóna-li una volta al teu comerç”, la tercera edició posa èmfasi en la necessitat de millorar l’experiència de compra dels clients, a través d’accions com per exemple, adaptar el disseny de l’aparador a l’estació de l’any o Instagram per a botigues, una de les càpsules més demandades.
Altres aspectes que promou el programa són l’aprofundiment en les relacions laborals, la responsabilitat social corporativa o fer un ús més racional dels recursos energètics. També permet seguir enfortint aspectes vinculats al màrqueting digital i la gestió empresarial.
Les noves càpsules que ofereix “Obert al Futur” durant el 2015 són:
Més vendes. Neurovendes i neuromàrqueting en acció
Aparadors de primavera: dels pícnics al drac de Sant Jordi
Aparadors d’estiu: dels focs de Sant Joan a la sorra de la platja
Aparadors de tardor: tornem a casa i a l’escola!
Aparadors d’hivern: de la neu al raïm de Cap d’Any
Clients descontents, la història d’una venjança a través de l’oblit. Millora la teva cartera de clients millorant la teva qualitat.
Comunicació Olfactiva: Com vendre més amb les olors encertades?
Què cal saber per contractar personal per a la botiga
Comunica, fidelitza i capta nous clients apostant per la Responsabilitat Social
Com estalviar recursos, ser més eficients i, a més, ser una miqueta més “verds”. Explica-ho també al client.
La meva estratègia de màrqueting digital. Per on començo?
Sincronitza el teu dispositiu mòbil (smartphone o tauleta) amb el teu comerç
Instagram per a botiguers
Com escriure i crear contingut al web del teu comerç
Aprèn a retocar fotografies, crear imatges per al web i imprimir els cartells del teu comerç
Edita vídeos del teu negoci amb Windows Movie Maker
YouTube: optimització de vídeo i estratègies per guanyar audiència i promocionar el teu negoci
Google Analytics: coneix quanta gent visita el web o bloc del teu comerç i què hi fa
Gestió i fidelització dels clients del teu comerç amb programari lliure
Aquesta nova oferta se suma a la programació habitual del programa, que cada any s’actualitza per tal de satisfer les necessitats i demandes d’un sector en constant adaptació i renovació (es pot consultar la programació completa a www.bcn.cat/obertalfutur, on es poden també formalitzar les inscripcions).
Superant expectatives
Més de 1.000 comerciants i 951 comerços van participar l’any passat en les 263 càpsules que es van impartir en el marc d’aquest programa, que creix cada any en oferta i nombre d’inscrits.
El 70 % dels usuaris del 2014 van ser dones, de procedència majoritàriament autòctona (93,95 %) i amb un nivell d’ estudis post obligatoris (45,37 %) i superiors (39,60 %). Pel que fa a l’edat, més de la meitat dels usuaris (52,61 %) tenien entre 40 i 54 anys, i el 29%, entre 25 i 39 anys.
Respecte a la valoració del usuaris, aquesta va ser molt positiva. La formació va rebre una puntuació superior al 8 sobre 10 en aspectes com la qualitat de l’activitat, la valoració del formador/a, la utilitat pel comerç o la recomanació a un tercer.
Una de les claus d’aquest èxit és el treball conjunt amb els deu districtes i la col·laboració de les associacions i eixos comercials de la ciutat. Altres factors decisius són l’horari (compatible amb l’activitat laboral dels usuaris) i la proximitat i adequació a les necessitats tecnològiques dels usuaris.
L’objectiu municipal és seguir treballant per oferir una oferta formativa de qualitat que respongui a les expectatives d’un dels sectors més dinàmics i importants de l’economia de la ciutat que, a banda de promoure el desenvolupament local a través de l’ocupació, reforça la vida i la cohesió social als barris.


