Amadeu Recasens presideix la primera reunió de la Comissió Tècnica del Pla Director de la Guàrdia Urbana


19/11/2015 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

El Comissionat de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Amadeu Recasens, ha presidit aquest matí la primera reunió de la Comissió Tècnica del Pla Director de la Guàrdia Urbana que ha tingut lloc a l’Ajuntament. Amb aquesta reunió es dona per finalitzada l’articulació i metodologia del Pla i es concreta la seva estructura orgànica i funcional.

 

JSA_9325

Aquest Pla respon a la voluntat del govern d’adaptar el cos de policia barceloní a les noves necessitats de la ciutat, i fer un model de Guàrdia Urbana centrat en la proximitat, la transparència i el territori.

El Pla s’ha plantejat a través de 14 programes (13 més diagnosi), 49 projectes i 10 subprojectes que estan liderats per 43 persones que treballen amb diferents equips de treball. En total estan participant 292 persones en el seu desenvolupament, incloent membres del cos de policia barceloní i responsables de l’Àrea de Seguretat i Prevenció.

El govern ha decidit endegar aquest procés metodològic i rigorós amb la participació activa del membres del cos de la Guàrdia Urbana per fer-los partícips del canvi organitzatiu i funcional que vol impulsar l’Ajuntament per tal d’adequar el cos de policia barceloní als principis proximitat, territori i transparència que marcaran les polítiques públiques de seguretat d’aquest govern. A més, per primera vegada, l’Ajuntament està elaborant un procés de revisió orgànica i funcional del conjunt del cos de la Guàrdia Urbana de manera sistemàtica i participativa, comptant amb l’experiència dels seus membres i amb la dels responsables de l’Àrea de Seguretat.

El Pla Director serà revisable i adaptable a les necessitats de cada moment i un cop es comenci a implantar, a partir del mes de maig del 2016, es reforçarà la visibilitat, l’accessibilitat i la transversalitat, així com el caràcter participatiu, transversal i innovador de la Guàrdia Urbana.

El model de Guàrdia Urbana que està plantejant el govern municipal col·loca a les Unitats Territorials en el centre de resposta de la demanda i del desenvolupament dels serveis. Aquestes rebran suport de les diferents unitats centralitzades en aquelles problemàtiques que es faci necessari un coneixement o especialització més acurat.

El Pla també contempla una millora i un reforç del sistema de garanties de la Guàrdia Urbana. En aquest sentit es farà transformació de l’actual Unitat de Règim Interior per passar d’un model essencialment disciplinari a un model més ampli que inclogui ètica i bones pràctiques. Aquesta unitat es traslladarà properament a les dependències del Comissionat de Seguretat situades a la plaça Pi i Sunyer que s’estan habilitant a tal efecte.

Una de les característiques més importants del Pla Director és el seu caràcter viu i participatiu, que es realitzarà des del diàleg i amb tots els agents implicats (actors institucionals, policials, polítics, cívics i sindicals), i amb l’articulació de mecanismes de participació per al conjunt de la plantilla de la Guàrdia Urbana.

El desenvolupament del Pla Director es configurarà en tres nivells:

– Comissió del Pla Director: la seva funció serà la d’aprovar el pla de treball, els programes i projectes desenvolupats pels diferents equips de treball.

– Comitè Tècnic: les seves funcions son la revisió del propostes de programa, projectes que es desenvolupen i aportació de propostes de millora,

– Direcció Tècnica: que té com a funcions la gestió documental, el seguiment del Pla, la recepció i canalització de demandes, l’aportació de documentació i informació, i la planificació i actualització del pla de treball.