Clausurada una botiga de gossos i gats a Barcelona per infraccions de la Llei de protecció dels animals
14/12/2015 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
En una actuació conjunta entre tècnics del Departament de Benestar Animal de l’Ajuntament de Barcelona, tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i agents de l’Àrea Central de Medi Ambient dels Mossos d’Esquadra han participat avui en l’operatiu de tancament de la botiga Puppies, situada al carrer Sant Eusebi, 66, de Barcelona, com a conseqüència de l’expedient sancionador que se li va obrir per diverses infraccions de la Llei de protecció dels animals, derivades de les inspeccions promogudes per l’Ajuntament de Barcelona.
A la botiga, gestionada per la societat DOGCATALUNYAPERROS, se li ha retirat el Llibre de registre de nuclis zoològics, el certificat que acreditava la seva inscripció com un d’aquests nuclis i també s’han precintat les gàbies i les instal·lacions on es trobaven els animals
A més del tancament de la botiga per un període de dos anys, s’ha inhabilitat l’empresa per a la tinença d’animals pel mateix període i se li ha imposat una multa de 3.363 euros.
Durant el tancament, s’han intervingut 83 cadells —68 gossos i 15 gats–, dels quals s’ha fet càrrec l’Ajuntament de Barcelona, que s’ocuparà de garantir la seva atenció veterinària i el seu benestar.
L’Ajuntament ha dut a terme quatre accions d’aquesta naturalesa, en els darrers dos anys, que han derivat en el comís de més de 350 animals.
Infraccions administratives i de benestar animal
L’origen d’aquesta actuació és la denúncia interposada per una entitat animalista a l’Oficina de Protecció dels Animals de Barcelona, per les condicions d’estada i de venda dels animals molts dels quals infectats de parvovirosis, una greu malaltia contagiosa.
Com a conseqüència de les actuacions de l’Ajuntament de Barcelona, el Govern català va incoar un expedient sancionador en què es denunciaven les inadequades instal·lacions on es mantenien els animals, des del punt de vista tant higiènicosanitari com de benestar. Igualment, s’imputava l’empresa per vendre cadells amb símptomes aparents de patologies parasitàries infeccioses i es denunciava que la societat no havia pres les mesures necessàries perquè gaudissin de l’alimentació adequada i no patissin danys.
Pel que fa als requisits administratius establerts per als nuclis zoològics, la botiga no recollia els moviments dels animals en el llibre de registre d’entrades i sortides.
Per tots aquests motius, es considera que DOGCATALUNYAPERROS ha comès una infracció administrativa molt greu i dues de greus.
Empresa reincident
Es dóna el cas que aquesta societat ja va ser sancionada l’any 2013 amb més de 2.500 euros per motius similars. El cobrament d’aquestes multes s’està tramitant pel procediment de constrenyiment sobre el patrimoni de l’empresa.
Els informes veterinaris dels tècnics municipals que han acompanyat les inspeccions realitzades han posat de manifest que tots els cadells presentaven un desenvolupament deficient per a la seva edat, mala nutrició, símptomes d’haver estat confinats en espais reduïts i, en molts casos, infeccions greus i malalties contagioses.
