Les persones amb discapacitat podran votar enguany els seus representants al Consell Rector de l’IMPD
21/02/2016 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
El Consell Rector de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) ha aprovat les bases per a la convocatòria d’eleccions dels representants del col·lectiu, un procés en què estat convidades a participar totes les persones de la ciutat que disposen d’alguna diversitat funcional o discapacitat acreditada.
L’IMPD és l’òrgan que defineix i coordina les actuacions municipals adreçades a garantir els drets i millorar la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional a la ciutat. A diferència d’altres instituts, el seu Consell Rector està integrat a parts iguals per 10 representants de l’Ajuntament i 10 representants del col·lectiu, de manera que aquest té una àmplia capacitat d’incidència en el disseny i impuls de les polítiques.
L’elecció d’aquests 10 membres, prevista cada quatre anys, no es convocava des de 2011. Hi poden votar totes les persones amb diversitat funcional o discapacitat que siguin majors d’edat, així com els seus representants o els tutors legals en el cas de menors. Per fer-ho cal estar empadronat a Barcelona i disposar d’un certificat de discapacitat, així com registrar-se prèviament al cens de l’IMPD.
“Tenim el repte de fer més obert i participatiu aquest procés”, ha assegurat la presidenta de l’IMPD i tinenta de Drets Socials, Laia Ortiz, qui ha recordat que “en la darrera convocatòria van votar només 2.216 persones, un percentatge molt baix del cens”. Amb aquest objectiu, “en les eleccions d’enguany establirem nous elements per millorar la difusió del procés electoral i incorporar nous canals de vot com l’electrònic, per tal d’ampliar la participació”.
Amb aquesta modalitat, les persones podran emetre el seu vot de manera anticipada per internet mitjançant una clau que rebran conjuntament amb les paperetes de vot presencial. Si alguna persona no pot desplaçar-se fins a la seu de votació i no disposa de la tecnologia necessària podrà sol·licitar assistència a domicili per poder votar. El vot anticipat presencial es vehicularà a través de les oficines de correus, amb més de 30 punts distribuïts per tota la ciutat. Per primer cop, a més, totes les meses electorals estaran formades per persones del propi col·lectiu.
Segons el calendari acordat, el mes de març s’impulsarà una campanya informativa per donar difusió al procés i a l’abril es tancarà el termini per presentar candidatures i per inscriure’s al registre de l’IMPD. Després de la tramesa de la documentació per votar a totes les persones inscrites, el mes de juny s’obrirà el període de votació anticipada i a principis de juliol se celebrarà la jornada electoral presencial a la seu de l’IMPD.
Per tal de vetllar pel correcte desenvolupament del procés es preveu nomenar un comitè electoral i que la Sindicatura de Greuges de Barcelona exerceixi d’òrgan d’apel·lació per a qualsevol incidència que es produeixi.


