L’Ajuntament posa en marxa un fons de promoció per als comerços dins de la zona d’incidents de Gràcia : Servei de Premsa

L’Ajuntament posa en marxa un fons de promoció per als comerços dins de la zona d’incidents de Gràcia

01/06/2016



Temps estimat de lectura: 2 minuts

El tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha anunciat avui en un esmorzar informatiu Fòrum Europa Tribuna Catalunya, la posada en marxa d’un fons d’ajut de 25.000 euros per als comerços de la zona de la Vila de Gràcia que aquests darrers dies han quedat afectats pels incidents pel desallotjament del local del Banc Expropiat. Collboni ha explicat que aquesta ajuda es canalitzarà des de la Direcció de Comerç, recentment assumida per la regidora Montserrat Ballarín, coordinadament amb el Districte de Gràcia, i que ja s’han dut a terme les primeres reunions amb les cinc associacions de comerciants de la zona per articular-les. Aquest fons, ampliable en funció de les necessitats, es destinarà a la promoció comercial de la zona, i contempla entre altres opcions reforçar especialment les campanyes de Tardor o Nadal.

El segon tinent d’alcaldia també ha anunciat la creació d’una agència de promoció metropolitana, participada per sindicats, empresaris i especialment per les entitats del sector. Aquesta agència portarà a terme polítiques de dinamització econòmica de tot l’àmbit metropolità, seguint el model de les existents a ciutats com Amsterdam o Torino.

En la seva primera conferència com a segon tinent d’alcaldia, Collboni ha estat presentat pel director general del Parc d’Investigació i Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i de la Fundació Pasqual Maragall, Jordi Camí, i ha posat el PRBB i el conjunt de centres de recerca de la ciutat “com a símbol d’un model econòmic per a Barcelona competitiu, just i sostenible”.

Jaume Collboni ha advocat per “defugir del bloqueig a Catalunya, Espanya i Europa amb una Barcelona que té les eines i ingredients per sortir-se’n” i ha apostat per “un model de creixement inclusiu, on ningú no es quedi al marge i que sigui un model just per crear llocs de treball i repartir els beneficis del creixement” i que passa també per “alinear-se amb grans institucions per reivindicar infraestructures clau per a la ciutat com el corredor mediterrani, la Línia 9 de metro o un impuls definitiu a la Sagrera”.

En l’àmbit del turisme, Collboni ha reivindicat la gestió del 100% de la taxa turística que genera la ciutat de Barcelona, i ha dit no ser “partidari, en principi, del cobrament d’una taxa per als creueristes”. El tinent d’alcaldia ha apostat per un abordatge ampli del turisme, i ha apostat per incloure la regulació del lloguer d’habitacions turístiques en habitatges particulars. A més, s’ha declarat un “gran defensor de les terrasses” i ha reclamat “posar-se al costat dels comerciants que fan les coses bé”, sense deixar de banda un pla d’actuació social, en al·lusió a la problemàtica dels venedors ambulants sense autorització.





Paraules clau

comerç/ Gràcia/