Unes 120.000 persones visiten l”Associa’t a la festa’, la nova proposta de la Mercè per donar a conèixer les associacions i entitats de Barcelona de manera participativa, festiva i vivencial
26/09/2016 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Aquest cap de setmana de la Mercè la plaça Catalunya ha acollit l’Associa’t a la festa, la nova proposta de coproducció entre entitats i l’Ajuntament de Barcelona que té per objectiu donar visibilitat a l’important, ric, plural i molt actiu teixit associatiu de la ciutat. Del format més estàtic de les anteriors edicions de la Mostra d’Associacions s’ha passat a una proposta més activa i dinàmica on més de 200 associacions han proposat a barcelonins i barcelonines activitats organitzades per les mateixes entitats en quinze espais situats en aquesta plaça emblemàtica de la ciutat. En total han estat prop de 200 activitats de caràcter lúdic, vivencial i participatiu, que han permès aprofitar la sinergia de la Mercè per fer arribar la riquesa de la vida associativa a la ciutadania.
La diversitat d’espais instal·lats a la plaça ha permès que totes les activitats que es duien a terme en la mateixa franja horària convisquessin a la perfecció. El caràcter participatiu i lúdic de les diferents activitats proposades per les entitats ha cridat l’atenció dels veïns i veïnes de la ciutat. D’altra banda, la instal·lació d’una Cafeteria de Comerç Just al bell mig de la plaça ha resultat un bon complement a les activitats permetent que tothom hi fes un recés i tastés productes de comerç just, a part d’erigir-se com un espai de trobada, de conversa, de debat, de realització de xerrades i de difusió i comunicació de tot allò que anava passant a la plaça.
També cal destacar l’Associa’t a la ràdio, des del qual 10 emissores associatives de la ciutat han emès 15 hores de ràdio en directe sobre associacionisme, amb entrevistes a entitats, actuacions diverses, debats temàtics i connexions per conèixer què ha estat passant a la plaça en cada moment.
Per tal de fer arribar la proposta a tota la ciutadania barcelonina s’ha posat en pràctica una estratègia comunicativa participada i col·laborativa amb totes les associacions que han organitzat activitats a l’Associa’t. Això ha permès obtenir molts continguts i interacció a través de les xarxes socials de l’esdeveniment (a Fb, Twitter i Instagram @associatfesta). El Hashtag #associatfesta ha estat Trending Tòpic a Barcelona durant diferents moments del cap de setmana.
Finalment, ressaltar els projectes municipals “BCN antimasclista: Còmics contra el sexisme” del Departament de Feminismes i LGTBI i “Millor adopta!” del Departament de Gestió i Protecció dels Animals, amb xerrades participatives i desfilades d’animals en adopció.
Les entitats sense ànim de lucre són organitzacions que treballen cada dia per potenciar la cohesió social i millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes de la ciutat. Els projectes associatius són canals d’autoorganització col·lectiva que transformen l’energia ciutadana en eines de progrés social al servei del bé comú. Per aquest motiu, un any més les associacions han tornat a ser un dels principals motors de la Mercè d’enguany.
L’Associa’t a la festa ha fet visible l’enorme vitalitat associativa que té la ciutat.
Més informació: www.associat.barcelona


