Simulacre d’accident de trànsit al túnel d’accés a la ronda del Mig del carrer Sabino Arana


17/11/2016 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

Bombers de Barcelona han organitzat aquesta passada matinada un simulacre d’accident a l’interior del túnel d’accés a la Ronda del Mig del carrer Sabino Arana.

 

L’objectiu principal del simulacre ha estat dur a la pràctica, amb el màxim realisme possible, un cas d’emergència que es pot produir a l’àmbit del túnel i que permeti activar els diversos dispositius dels Plans Específics d’Emergència Municipals (PEEM) i activació del Pla de protecció civil de Catalunya (PROCICAT). També ha permès avaluar la capacitat operativa i de resposta dels diferents operatius específics de Bombers de Barcelona i de la resta de cossos d’emergència.

L’exercici ha consistit en la simulació d’una col·lisió entre un autobús i dos turismes dins del túnel. A conseqüència de l’accident els conductors dels dos turismes han quedat atrapats dins dels vehicles, així com els passatgers de l’autobús. A l’accident s’han produït 14 ferits de diversa consideració.

Els Bombers de Barcelona han dirigit l’emergència i han intervingut amb dotacions dels parcs de l’Eixample i de Sant Andreu, que han accedit pels dos accessos del túnel que en aquell moment es trobava ple de fum a conseqüència de la col·lisió dels vehicles. Un cop han arribat al punt de l’accident han realitzat les funcions de salvament i rescat de les persones afectades traslladant-les a la zona segura perquè el personal mèdic els atengués.

 

sim_1

 

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha instal·lat una àrea sanitària per atendre els ferits. Un cop feta la seva recepció, se’ls ha avaluat i estabilitzat per a procedir al trasllat a l’hospital de destí més adient segons la seva patologia.

 

sim_2

 

La Guàrdia Urbana ha organitzat un dispositiu de mobilitat realitzant feines de control i desviaments de trànsit per tal que els equips d’emergència poguessin realitzar les tasques de salvament i atenció a les víctimes. Aquest funcions s’han realitzat amb el suport dels Mossos d’Esquadra.

 

sim_3

 

Protecció Civil de la Generalitat, a través de la Sala CECAT (Centre de Coordinació Operativa de Catalunya) ha realitzat la recepció de la trucada del simulacre i han mobilitzat tres tècnics que han fet d’observadors de l’exercici.

Efectius de Bombers de Barcelona han establert un Centre de Comandament de Bombers (CCB) a l’accés del túnel del carrer Sabino Arana per coordinar les seves intervencions, i també s’ha constituït un Centre de Comandament Avançat (CCA) ¡amb membres de tots els cossos operatius i altres responsables del simulacre.

 

sim_4

En el simulacre hi han participat i col·laborat els Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona, Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Protecció Civil i Sistema d’Emergències Mèdiques SEM).

 

sim_5