Els informadors de la Nova Xarxa de Bus es despleguen pel territori


02/11/2017 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

  • A partir d’avui i fins el 25 de novembre, 110 informadors es desplegaran en parades, autobusos i intercanviadors i ens equipaments clau dels barris com hospitals, CAP’s i casals de la gent gran de les zones d’influència de les noves línies

 

  • Els informadors cobriran 550 parades de bus, 31 intercanviadors, 32 CAP’s i hospitals distribuïts pel territori i 29 casals de gent gran

 

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aborden el desplegament final de la Nova Xarxa de Bus i la configuració de la resta de les línies d’autobusos de la ciutat. L’aposta s’emmarca en el compliment dels objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, de fomentar els desplaçaments a peu, en bici i en  transport públic.

El proper 13 de novembre s’implantaran quatre línies més de la Nova Xarxa de Bus que són les següents: D40: Plaça d’Espanya – Via Favència; V5: Mare de Déu de Port – Pedralbes; V29: Diagonal Mar – Roquetes; V31: Mar Bella – Trinitat Vella. Amb la seva incorporació s’arribarà a les 20 línies d’altes prestacions. La implantació d’aquesta fase també comportarà variacions de la xarxa d’autobusos actual. Es modificarà el recorregut de les següents línies de la Nova Xarxa: H6, H14 i H16 i alhora hi haurà canvis d’itinerari a les següents línies convencionals: 27,42, 68, 91 i 109. El dia de la implantació d’aquesta fase també deixaran de circular set línies que se superposen a -línies noves o existents. Per altra banda, es crearan dues noves línies de proximitat, la 136 i la 191.

Per donar la màxima informació a la ciutadania sobre aquesta fase de la Nova Xarxa, a partir d’avui i fins el 25 de novembre s’inicia el desplegament de 110 informadors pel territori, que s’ubicaran en parades, autobusos i intercanviadors i en equipaments clau dels barris com hospitals, CAP’s i casals de la gent gran de les zones d’influència de les noves línies, així com en zones territorials on s’ha detectat un important canvi de mobilitat en superfície.

Els informadors de les parades i dels autobusos distribuiran els fulletons de les noves línies i oferiran les dades que els usuaris precisin. Els informadors distribuïts en equipaments mostraran al ciutadà, mitjançant fulletons específics creats especialment pel territori i amb dispositius mòbils amb simuladors de mobilitat, els canvis que experimentaran en la seva mobilitat diària i les alternatives a les seves rutes habituals. En el cas dels casals de gent gran, aquest informadors realitzaran sessions concertades abans i després de la implantació per tal de resoldre dubtes als usuaris i usuàries.

Els informadors cobriran 550 parades de bus, 31 intercanviadors, 32 CAP’s i hospitals distribuïts pel territori i 29 casals de gent gran. Respecte a la fase anterior, les hores contractades passen de 6.250 a 10.037.

Mentrestant, continua la campanya de comunicació per oferir els detalls del desplegament d’aquestes quatre línies i tots els canvis que hi porten associats. Aquesta inclou difusió a premsa, premsa, ràdio, internet i xarxes social i mitjançant banderoles i els suports publicitaris de la ciutat i dels autobusos. També s’ofereix informació via webs municipals, Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC’s) i el telèfon d’atenció ciutadana 010.

Paral·lelament, es reforçarà la informació als usuaris directes amb els fulletons i mitjançant els propis canals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB): telèfon d’atenció al client, web TMB, TMB app, TransMet, MouTV, TransMet i amb les alertes dels serveis de JoTMBé.