Servei de Premsa
26/09/2024
El tram de transformació del carrer de Pere IV per la banda Besòs s’amplia
20/01/2018
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’Ajuntament aprova el projecte de reurbanització entre els carrers de Selva de Mar i Josep Pla, que se suma al ja previst entre la rambla de Prim i Josep Pla, de manera que s’actuarà sobre un total d’uns 800 metres de longitud
Les obres arrancaran a l’abril i es completaran tots dos trams al cap d’uns 11 mesos, amb una inversió total d’uns 13 milions d’euros que permetrà avançar en la reconversió de Pere IV a un nou eix cívic i patrimonial
En continuïtat amb la nova secció del tram ja finalitzat Roc Boronat-Bilbao, el carrer passarà a ser de sentit únic per a vehicles en direcció Besòs, amb ús preferent per a veïns i serveis, amb un carril bici bidireccional i voreres més amples
Nou pas endavant en la transformació del carrer de Pere IV com a nou eix cívic i patrimonial de la ciutat. La Comissió de Govern ha aprovat inicialment el projecte executiu per a la reurbanització d’aquest vial en l’àmbit comprès entre els carrers de Selva de Mar i Josep Pla, al districte de Sant Martí. Aquest tram se suma al de rambla de Prim – Josep Pla, aprovat inicialment el novembre passat, de manera que s’amplia la segona fase de la remodelació integral de Pere IV, que s’executarà a la banda Besòs per convertir la via en un entorn més agradable, pacificat i amb prioritat per al vianant.
Així, el Govern municipal dona resposta al compromís de continuar la transformació per fases i que la propera sigui a la banda del Besós, després d’haver finalitzat al juliol el primer tram entre els carrers de Roc Boronat i Bilbao. L’objectiu final és contribuir a la dinamització dels barris per on conflueix la via i, alhora, revitalitzar el patrimoni industrial i la identitat històrica amb nous usos per a activitats econòmiques socials i cooperatives.
En continuïtat amb la nova secció del primer tram ja executat, al tram Selva de Mar – rambla de Prim es deixarà enrere la configuració actual de quatre carrils de circulació i es definirà una nova calçada de sentit únic en direcció Besòs que inclourà un carril de circulació i un carril de serveis destinat a zones de càrrega i descàrrega, aparcament de motos i altres serveis, al costat mar. La calçada es projecta totalment segregada i d’uns 30 metres d’amplada –a Roc Boronat-Bilbao, és de 20 metres i en semiplataforma–.
Fotografia del tram ja executat de Pere IV entre Roc Boronat i Bilbao, amb una nova secció que tindrà continuïtat al tram que començarà a l’abril a rambla de Prim-Josep Pla.
Pel que fa a les voreres, la del costat muntanya serà de gran amplada, d’uns 15 metres, i la del costat mar, d’uns 5,45 metres. Per tant, el guany d’espai destinat al ciutadà gràcies a la reforma serà notable. A cada vorera s’hi instal•larà nou enllumenat urbà, i s’hi plantaran til•lers en alineacions.
La intervenció s’aprofitarà també per ubicar nou mobiliari urbà –bancs, papereres i aparcaments de bicicletes– i adaptar passos de vianants, la semaforització i la senyalització de les cruïlles de la via. Així mateix, es reduirà l’aparcament en superfície.
Paraules clauPere IV/