Servei de Premsa
22/11/2024
Barcelona guanya més cobertura de transport públic amb la inauguració de l’estació Zona Franca de la L10 Sud
01/02/2020
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assistit avui a l’acte d’inauguració d’aquesta nova estació, la vuitena de la L10 Sud. Ubicada en una zona econòmicament estratègica és la primera de la xarxa que se situa en viaducte i es preveu que registrarà 3.600 viatgers diaris
Colau ha assegurat que “avui és un dia d’una gran celebració per Barcelona perquè fruit d’una reivindicació veinal s’ha pogut resoldre una injusticia que hi havia amb els barris de la Marina”
La nova estació suposa un primer pas per connectar el polígon de la Zona Franca amb la ciutat, especialment amb el Districte de Sants-Montjuïc, així com amb la resta de municipis de l’Àrea Metropolitana enllaçats amb metro
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau ha assistit avui a la inauguració de l’estació Zona Franca de la L10 sud de metro. L’acte, que ha estat presidit pel president de la Generalitat, Quim Torra, també ha comptat amb la presència del vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a més de la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón i el regidor de Sants-Montjuïc, Marc Serra.
Barcelona suma així una nova estació de metro i amplia la cobertura del transport públic de la ciutat. La nova parada serà la vuitena estació de la L10 Sud i la número 159 de la xarxa de metro, després de la de Ciutat de la Justícia que es va posar en servei el novembre passat. Ubicada en una zona econòmicament estratègica, és la primera de la xarxa que se situa en viaducte. Aquesta nova estació ha comportat una inversió de la Generalitat de Catalunya de 40 milions d’euros i es preveu que registrarà uns 3.600 viatgers diaris, que se sumaran als 18.000 que ja fan servir la L10 Sud actualment.
Cal recordar que a la Zona Franca de Barcelona hi estan ubicades 164 empreses industrials, logístiques i de serveis donant ocupació directa a 20.878 persones. Tot i l’oferta de transport públic de superfície, aproximadament el 70% dels treballadors de la Zona Franca encara van a treballar amb el seu vehicle privat per manca d’oferta suficient de transport públic.
En aquest sentit, la posada en servei d’aquesta estació és un primer pas per connectar el polígon de la Zona Franca amb la ciutat, especialment amb els barris de la Marina i el Districte de Sants-Montjuïc, així com amb la resta de municipis de l’Àrea Metropolitana enllaçats amb metro.
La L10 Sud compta amb un tram comú amb la L9 Sud (format per les estacions Can Tries I Gornal, Torrassa i Collblanc) i també connecta amb la L1 i la L5 de metro, i la L8 i la línia Llobregat – Anoia d’FGC. La línia actualment en servei, entre Collblanc i Zona Franca, té 6 quilòmetres de longitud. Connecta el tronc en servei de la L9 Sud amb els àmbits de Provençana i la Ciutat de la Justícia, a l’Hospitalet de Llobregat, i els barris de la Marina i la Zona Franca, a Barcelona.
Cal recordar que les obres de la L10 Sud (tram Zona Franca) es van reprendre al 2016 després de la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per finançar les estacions de Foneria i Foc.
Paraules claul10/ metro/ mobilitat/ Zona Franca/