Actualització dels serveis públics essencials de l’Ajuntament de Barcelona : Servei de Premsa

Actualització dels serveis públics essencials de l’Ajuntament de Barcelona

21/03/2020



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Els serveis essencials municipals desplegat pel consistori segueixen funcionant correctament, posant la prioritat en l’atenció a les persones i col·lectius més vulnerables

L’Ajuntament de Barcelona, com ha fet des de l’inici de la crisi sanitària per la COVID-19, fa una actualització dels serveis públics essencials que ha desplegat, prioritzant l’atenció als col·lectius més vulnerables.

Pel que fa a la mobilitat i a l’espai públic:

– Trànsit. Continua la tendència a la baixa. Durant el dia d’ahir, de 0.00 a 24.00 hores la davallada del trànsit va ser del -71%. A nivell ciutat, no s’ha detectat un augment de circulació relacionat amb desplaçaments de cap de setmana. Es pot consultar més informació sobre mobilitat a la ciutat aquí.
– Transport. Durant la primera setmana laboral d’aplicació del Reial Decret d’Estat d’Alarma s’han fet un 11% de les validacions que se solien fer abans de la crisi sanitària, és a dir, 1,9 milions de validacions menys. En aquest sentit, cal recordar que es continuen planificant els serveis reforçant la franja de l’hora punta, principalment a les línies de més usuaris.
– Espai públic. La Guàrdia Urbana segueix actuant a l’espai públic i s’han denunciat 5.785 persones i s’han fet 14.042 avisos. També s’han inspeccionat 102 locals i se n’han avisat 583 per incompliments dels requeriment de l’estat d’alarma.

Pel que fa als serveis socials:

– Centres de Serveis Socials. Els nou centres que hi ha a la ciutat es mantenen operatius i ahir es van fer una mitjana de 61 visites presencials per centre i 70 atencions telefòniques.
– Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) per a dones víctimes de violència masclista. Es van fer ahir 16 atencions presencials i 20 atencions telefòniques.
– Servei d’Àpats a domicili, en companyia i en menjadors socials, es manté l’augment del 30% de la seva capacitat operativa i es fan un total de 4.800 àpats.
– Servei d’Ajuda a Domicili (SAD). Es mantenen més de 1.500 persones professionals actives i es continuen desplegant els equips específics de treballadors i treballadores amb equipaments de protecció integral en cas que sigui necessari atendre alguna persona usuària amb simptomes de Covid-19.
– Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB). Continua operant les 24 hores del dia. Ahir es van fer 7 atencions presencials, 70 telefòniques i 5 a domicili.
– Radars. Projecte que atén 1.600 persones grans a partir de la feina voluntària de 1.600 veïns i veïnes, 1.800 comerços i més de 500 farmàcies. Davant les peticions rebudes per poder ajudar les persones usuàries, s’ha dissenyat un dispositiu per canalitzar aquestes ofertes de suport mutu.





Paraules clau

COVID-19/ prevenció/ salut/ seguretat/