Barcelona reforça l’assessorament laboral i crea una web i una línia telefònica d’atenció a la ciutadania i a les empreses : Servei de Premsa

Barcelona reforça l’assessorament laboral i crea una web i una línia telefònica d’atenció a la ciutadania i a les empreses

24/03/2020



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Es reforcen els Punts de Defensa de Drets Laborals, per donar resposta a la situació d’emergència creada per la COVID-19. Els Punts s’ofereixen en col·laboració amb els sindicats per atendre dubtes sobre riscos laborals o la pèrdua de feina

Es crea el portal web http://barcelonactiva.cat/covid19 que inclou eines i recursos de totes les administracions per donar suport a empreses, pimes, entitats, autònoms i treballadors

S’ha activat el telèfon 900 533 175, una línia d’atenció telefònica gratuïta per orientar a la ciutadania i resoldre qüestions sobre la seva situació laboral

Barcelona Activa no farà efectiu el cobrament del lloguer de totes les empreses allotjades als seus vivers i incubadores mentre duri l’estat d’alarma

Com a resposta a la situació excepcional que vivim pels efectes de la Covid-19, l’Ajuntament de Barcelona ha incrementat i reforçat el servei de Punts de Defensa de Drets Laborals per resoldre les peticions de la ciutadania sobre la seva situació laboral.

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha assenyalat que “en moments tan excepcionals com aquests estem posant al servei de la ciutadania tots els recursos a l’abast per tal d’intentar minimitzar els efectes de la Covid-19”.

El primer tinent ha remarcat “que estem al costat de les persones treballadores més afectades, que veuen perillar la seva feina o pateixen alguna precarietat laboral per irregularitats o per incompliments dels requisits que les autoritats sanitàries estan fent per preservar la nostra salut. Seguim de prop les necessitats de la ciutadania, i adaptem els nostres serveis de manera personalitzada i directa, amb la complicitat de tot el teixit associatiu, veïnal i empresarial, i en col·laboració dels sindicats”.

Jaume Collboni ha afegit que: “volem garantir que els nostres serveis que permeten una millora de l’ocupabilitat de la ciutat, segueixen actius mitjançant via telemàtica. I no ens oblidem de les empreses i autònoms, que pateixen dificultats econòmiques i, pensant en elles, dissenyem les polítiques d’ajuts i recursos perquè puguin mirar al futur i veure que se’n sortiran”.

Fins ara, aquest servei d’assessorament laboral per part d’advocats especialitzats i amb la col·laboració de sindicats, era presencial en tres districtes de la ciutat: Ciutat Vella, Sant Martí i Sants-Montjuïc, i ara s’ha obert a tota la ciutadania via telefònica 93 234 6121/22 i mitjançant una bústia de correu: dretslaboralscv@barcelonactiva.cat.

Des de l’inici de l’estat d’alarma, s’han atès 115 peticions, cinc vegades més que una setmana ordinària en els tres districtes. La majoria de les preguntes s’interessen pels Ertos, el teletreball o la prevenció i salut en l’entorn laboral.

 

Nou servei telefònic gratuït

A més del nou portal d’informació, Barcelona Activa, ha activat una atenció telefònica personalitzada que es dirigeix a tota la ciutadania, per a derivar, des d’un sol punt, cap als serveis i recursos especialitzats que millor s’adaptin a cada consulta.

La línia gratuïta és 900 533 175, i funciona des d’avui de 9h a 18h, de dilluns a divendres.

 

 

Portal web d’informació d’ajuts i recursos econòmics

Addicionalment, l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha creat un servei web d’informació que recull tots els recursos econòmics i de suport adreçats especialment a microempreses, pimes, autònoms i treballadors, que són els que més han patit caigudes de facturació durant l’estat d’alarma, i també, dona servei a qualsevol empresa, cooperativa, entitat o associació que ho sol·liciti.

El portal web d’informació http://barcelonactiva.cat/covid19 inclou un paquet de serveis, accions i ajuts dissenyats específicament per fer front a aquesta situació temporal d’incertesa, falta de liquiditat i aturada general d’activitat. Barcelona Activa, que porta tres dècades acompanyant persones, empreses i emprenedors, amplia i reforça els seus professionals i recursos per donar el suport que el teixit econòmic i les persones treballadores de la ciutat necessiten en moments de tanta complexitat.

Atès que a les llars moltes persones s’han quedat sense feina temporalment, i que els autònoms, les microempreses i pimes configuren un col·lectiu molt exposat als efectes immediats del coronavirus, el nou servei aporta un gran nombre de recursos tant municipals, com de la Generalitat i del Govern espanyol per atendre aquesta situació d’emergència.

 

D’afectacions per ERTO a crèdits, prestacions i suport emocional

El nou portal web funciona en una primera fase en tres grans blocs. El primer posa el focus en les persones treballadores, el segon, els autònoms, i el tercer, en empreses, pimes i entitats. El nou servei d’informació neix amb la voluntat de créixer i d’anar incorporant més recursos i facilitar l’accés de tot el que la ciutadania pot necessitar per superar les dificultats i començar de nou. Per aquest motiu, el servei està organitzat i coordinat amb els principals actors econòmics i socials i s’ofereix com una gran xarxa de recursos.

Tots els recursos disponibles per a cada col·lectiu (persones treballadores, autònomes i empreses) estan classificats en quatre categories:

Alguns dels agents que participen en el portal web són Pimec, el Servei d’Ocupació de Catalunya, ACCIÓ, l’Agència Tributària, Assessorament Fiscal (IMH), l’Oficina d’Atenció a les Empreses i diferents Ministeris i els sindicats CCOO i UGT, entre d’altres.

A més d’oferir recursos, Barcelona Activa ha decidit que totes les empreses allotjades als seus vivers i incubadores deixin de fer el pagament dels seus lloguers mentre duri l’estat d’alarma.

 

Ampliació de programes durant les properes setmanes

Barcelona Activa està traslladant l’oferta formativa a la xarxa, atenent la demanda de sectors específics com turisme, comerç i el digital, i en pocs dies s’ha doblat el nombre d’inscripcions a la formació online en el marc d’ aquest escenari excepcional.

En una fase posterior, l’Ajuntament de Barcelona preveu ampliar el servei amb noves mesures, orientades a donar suport als col·lectius més afectats per aquesta situació d’excepcionalitat, com ara persones treballadores, autònoms i petites empreses. Els nous programes s’anunciaran quan es posin en marxa, d’acord amb les necessitats que es vagin detectant, i seran inclosos en aquest portal de recursos i ajuts.





Paraules clau

Barcelona Activa/ COVID-19/ ocupació/