Barcelona fa una crida a celebrar el Dia del Poble Gitano des dels balcons
08/04/2020 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
- El 8 d’abril és el Dia Internacional del Poble Gitano, un dia assenyalat per la reivindicació, la fraternitat i el respecte pels avantpassats víctimes del nazisme
- El Consell Municipal del Poble Gitano convida tota la ciutadania a compartir els colors blau, verd i vermell, els colors de la bandera del poble gitano, als balcons i les finestres
El 8 d’abril es recorda el Primer Congrés Mundial romaní/gitano que es va celebrar a Londres el 8 d’abril de 1971 i en el que va instaurar la bandera i l’himne gitano. Cada 8 d’abril es reivindica la història i la memòria del Poble Gitano, un col•lectiu històricament víctima del racisme, en especial la persecució soferta pel règim nazi. El Consell Municipal del Poble Gitano i les entitats que el composen cada any commemoren la diada amb diferents actes amb l’objectiu de donar a conèixer a tothom la seva realitat i la cultura d’aquest poble. Una cultura rica, diversa i amb uns valors que formen part de la cultura de la nostra ciutat.
Enguany, el Dia Internacional del Poble Gitano se celebra en una situació d’emergència causada per la pandèmia de la Covid-19, una situació que ha provocat en famílies vulnerables, gitanes i no gitanes, més necessitats bàsiques agreujades per la situació d’emergència i unes dificultats sobreafegides. En aquest sentit, cal destacar la solidaritat i l’ajuda que estan fent moltes persones i entitats gitanes amb aquestes famílies, per iniciativa pròpia o recolzant i col·laborant amb altres serveis.
Davant de la impossibilitat de celebrar la diada amb normalitat, el Consell Municipal del Poble Gitano fa una crida a tota la ciutadania a celebrar aquesta diada penjant els colors de la bandera gitana als balcons i les finestres, el blau, el verd i el vermell. Tan aviat com sigui possible Barcelona tornarà a celebrar el 8 d’abril al carrer convidant totes les comunitats de la ciutat a sumar-se en la defensa dels drets del Poble Gitano i en la lluita contra el racisme i la discriminació.


