Servei de Premsa
22/01/2025
Nova crida a projectes per formar part del programa de suport a la creació d’start-ups d’indústria creativa CREAmedia
29/08/2021
Temps estimat de lectura: 3 minuts
Es triaran un màxim de 12 projectes vinculats a arts, arquitectura, cinema, producció audiovisual, disseny i aplicacions i software, entre d’altres
CREAmedia contribueix a la consolidació de projectes creatius i culturals, un dels sectors estratègics que generen ocupació de qualitat a la ciutat
De l’1 de setembre al 30 de setembre, s’obre la crida de projectes emprenedors per participar en la nova edició del programa de suport a les empreses emergents d’indústria creativa i cultural, CREAmedia. Aquest programa l’executen Barcelona Activa, el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC i la Fundació Catalunya Cultura, amb la col·laboració de Productores Audiovisuals de Catalunya (PAC), la Fundació Carulla i l’ESCAC.
El programa CREAmedia està dissenyat com un itinerari a mida de les necessitats de les persones emprenedores, combinant sessions grupals on es treballa de manera conjunta totes les fases del procés emprenedor, i sessions individuals on s’aprofundeix en els projectes de manera personalitzada amb tutors i persones expertes del sector que presten assessorament. A més, el projecte amb més projecció del programa, triat per un jurat format per persones externes i per les entitats promotores, se’n durà un premi de 5.000 euros.
El programa disposarà d’un espai de treball per a les persones participants durant 5 mesols a la Incubadora Almogàvers de Barcelona Activa, creant un entorn de treball creatiu i col·laboratiu. Les inscripcions es poden fer a través d’aquest enllaç i es triaran un màxim de 12 projectes. Prèviament, una vintena de projectes participaran en un bootcamp o entrenament intensiu abans de fer-se la selecció final, i durant aquest període els 20 projectes ja començaran a rebre assessorament i guia per encetar els seus negocis.
Si bé aquest programa porta 16 edicions i 12 anys en actiu, des de la darrera edició es va donar un tomb en el marc de la Mesura de Govern d’Indústries Creatives, mitjançant la qual, l’Ajuntament de Barcelona vol enfortir les empreses d’aquest sector de la ciutat, i impulsar més llocs de feina de qualitat i més empreses amb projecció de futur.
Projectes d’èxit
Al llarg de les darreres edicions del programa CREAmedia, s’han constituït gairebé el 50% dels projectes que hi han participat. Entre ells, Chiquita Room, un espai de ciutat per a l’art contemporani, Mai Més, una editorial per a llibres i narratives compromeses i fantàstiques, i Bridge 48, el club a Barcelona per a persones creadores de la música del futur.
Durant l’actual edició – encara vigent fins al 5 d’octubre – 12 projectes estan incubats a Almogàvers i treballen per a generar models de negocis viables i desenvolupar nous coneixements com per exemple, habilitats jurídic-fiscals. Entre aquestes start-ups es troben plataformes d’aprenentatge en línia, tècniques d’escriptura design thinking, coliving rural, aplicacions gamificades, agències fotogràfiques, productora de sèries documentals, festivals de música electrònica, un estudi de videojocs indie o una editorial infantil.
A la nova convocatòria podran participar els projectes emprenedors que la seva activitat estigui vinculada a:
- Nucli Central Indústries creatives: Arts visuals, arts plàstiques i patrimoni.
- Indústria cultural: Cinema i vídeo, televisió i ràdio, edició de música, videojocs, llibres i premsa, new media.
- Indústries i activitats creatives: disseny, arquitectura i publicitat.
- Indústries complementàries: desenvolupament de software i aplicacions.
En la tria dels projectes de la nova edició del CREAmedia es prioritzarà que aportin innovació a la producció d’espectacles i esdeveniments mitjançant l’ús de la tecnologia; tenir com a mínim una persona dedicada íntegrament al projecte, així com aquells projectes que tinguin un equip treballant-hi. Entre les condicions destaquen que l’empresa no podrà estar legalment establerta en el moment de la inscripció en el programa d’acompanyament d’start-ups en aquest sector, i en el cas d’estar-ho, no pot superar més d’un any en funcionament.
Paraules clauCREAmedia/