La superilla d’Hostafrancs avança amb més espai guanyat per al veïnat
11/12/2021 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 4 minuts
[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]Després de quatre mesos d’obres els veïns i veïnes d’Hostafrancs celebren amb una festa ciutadana la recuperació i pacificació dels carrers de Rector Triadó i de la Torre d’en Damians entre Consell de Cent i Creu Coberta, reforçant el caràcter d’aquestes vies com a eixos cívics
Els treballs han suposat una inversió de 650.000 euros i han permès guanyar més espai per als vianants de passeig, lleure i trobada, alhora que s’ha aprofitat per soterrar les línies de baixa tensió, millorar la xarxa de clavegueram i col·locar nou mobiliari urbà
Aquest dissabte els veïns i veïnes d’Hostafrancs han celebrat amb una festa ciutadana al carrer, amb jocs infantils, activitats esportives i música, el final de les obres de pacificació dels carrers del Rector Triadó i de la Torre d’en Damians, als trams compresos entre els carrers de Consell de Cent i de la Creu Coberta, en el marc del programa Superilla Barcelona.
Els treballs, que han durat quatre mesos i han suposat una inversió de 650.000 euros, han permès reforçar el caràcter d’eixos cívics d’aquestes vies. L’actuació ha suposat guanyar més espai per als vianants, amb la implantació d’una plataforma única a cada carrer. Alhora, s’ha aprofitat la intervenció per fer el soterrament de les línies de baixa tensió, millorar la xarxa de clavegueram i col·locar nou mobiliari urbà.





La intervenció a Rector Triadó ha actuat sobre una superfície de 1.095 metres quadrats, eliminant el carril de circulació i la filera d’aparcament de vehicles, així com la reducció de la densitat arbòria, retirant els exemplars en mal estat i garantint que amb aquest esponjament els exemplars restants es mantinguin en bon estat. A Torre d’en Damians, la superfície reurbanitzada és de 678 metres quadrats, eliminant l’aparcament de motos anterior i guanyant més espai per als vianants. La pacificació suposarà un guany per als veïns i veïnes del barri i, especialment, per la comunitat educativa de l’Escola Joan Pelegrí, situada a la cantonada de Torre d’en Damians amb Consell de Cent, un punt que a l’entrada i sortida del centre produeix una gran acumulació d’infants i famílies.
Precisament a l’entorn de l’escola s’ha dut a terme una senyalització específica per ajudar a visibilitzar als conductors que circulen per un espai d’entrada i sortida escolars, amb una sanefa de senyalització prèvia al pas de vianants de Consell de Cent, just abans del creuament amb Torre d’en Damians.
Superilla d’Hostafrancs
L’Ajuntament de Barcelona vol instaurar una nova forma d’organitzar la ciutat que inverteixi l’actual distribució de l’espai públic, entre els vehicles i les persones, prioritzant el ciutadà i amb l’objectiu de millorar les condicions ambientals i de qualitat de vida de la ciutat.
Amb aquest propòsit s’ha desenvolupat el programa Superilles que reorganitza el funcionament dels carrers, diversificant els que serveixen al trànsit de pas i qualificant la resta de carrers per a altres funcions, com les d’esbarjo, l’estada i la implantació del verd i la biodiversitat. I ara, aquest model s’estendrà a tota la trama Cerdà amb el projecte Superilla Barcelona.
Al barri d’Hostafrancs es treballa el programa Superilles des de l’any 2014, en què es va constituir el grup impulsor. Des de fa anys, s’han anat executant diverses obres per pacificar una part d’aquest barri, com ara les reurbanitzacions en plataforma única dels carrers Forn, Ermengarda i Miquel Bleach, i les reurbanitzacions per a la millora de l’espai urbà de les places Pérez Moya, Herenni i Joan Pelegrí.
Amb l’objectiu de pacificar el trànsit en aquest barri es va eliminar la drecera de pas de vehicles que es produïa pel carrer sant Nicolau des del carrer Aragó i travessava el barri pel carrer Consell de Cent. Per això es va modificar el sentit del carrer Sant Nicolau i es va reduir la capacitat de trànsit rodat de Consell de Cent, deixant un únic carril compartit per bus i cotxes i mantenint un carril de servei per a càrrega i descàrrega. A més es va implantar un carril bici de doble sentit que connecta el carril existent del carrer Tarragona amb el futur carril del carrer Moianès fins a la Gran Via. També es va urbanitzar l’entrada al carrer Príncep Jordi, des del carrer Tarragona, com a vorera passant.
Ara, l’actuació es complementa amb la intervenció als carrers del Rector Triadó i la Torre d’en Damians com a carrers amb prioritat del vianant per reforçar el seu caràcter d’eix cívic. En el cas de Rector Triadó el pla d’acció proposa que, a llarg termini, es reurbanitzi amb prioritat de vianant en la seva totalitat per tal de connectar confortablement amb l’Estació de Sants.



