L’Ajuntament de Barcelona multiplica les inversions estrangeres amb un impacte de més de 100 milions d’euros i la creació de 885 nous llocs de treball el 2021


06/01/2022 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]La captació d’inversions a través de la Direcció de Promoció de Ciutat, i del Servei de Business Landing de Barcelona Activa aconsegueix l’aterratge de 13 inversions a la ciutat, més de la meitat provinents del sector tecnològic i de les comunicacions

Pel 2022 es treballa en una cartera actual de 62 projectes, principalment de fora de la Unió Europea

L’Ajuntament de Barcelona va captar l’any passat inversions a la ciutat per valor de més de 100 milions d’euros, cinc vegades més que el 2020, que van generar uns 885 llocs de treball, més del doble que l’any anterior. Aquesta tasca es va dur a terme des de Promoció Econòmica Internacional, de la Direcció de Promoció de Ciutat, i del Servei de Business Landing de l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa.

En total, els equips municipals van gestionar 130 projectes, dels quals van fructificar 13 inversions: 11 de noves i 2 reinversions en projectes ja en marxa a la ciutat que agafen una nova dimensió.

Per al primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, “és una molt bona dada que en un any de pandèmia s’incrementi l’interès de la inversió estrangera per Barcelona i que aquesta dobli el seu impacte en llocs de treball respecte l’any 2020”. “Ens trobem en ple procés de recuperació i els indicadors principals de l’economia de la ciutat no fan més que millorar. Això és percebut per les empreses estrangeres que fan confiança amb la ciutat i es comprometen situant activitats cada vegada de més valor afegit”.

 

Atractius per al mercat de fora de la Unió Europea i el sector digital

Dels 13 projectes aterrats de nova implantació a la ciutat, el 54% provenen de fora de la Unió Europea. Pel que fa l’origen, ens trobem una inversió molt repartida entre 10 països. Destaquen els Estats Units, el Regne Unit i Itàlia, amb dos projectes cadascun; la resta de projectes captats provenen d’Argentina, Bèlgica, Estònia, França, Països Baixos, Suïssa i la Xina.

Entre els nous projectes destaquen les empreses provinents del sector tecnològic i de les comunicacions amb un 54% del total (transformació digital corporativa, desenvolupament de software, verificació identitat digital) i a continuació els de producció creativa i cultural (2 projectes). Amb un projecte cadascun trobem els dels sectors de la indústria, serveis a les Empreses, logística i serveis a les persones.

D’entre els projectes que inverteixen al 2021 a Barcelona destaquen:

  • PepsiCo, que pretén liderar la transformació digital corporativa des de Barcelona amb un nou Global Digital Hub que suposarà la creació de 400 llocs de treball els pròxims dos anys.
  • Costa Cruceros: Obertura d’un Customer Hub per centralitzar a Barcelona la seva estratègia internacional de captació i fidelització de clients, i que només el 2021 ja ha suposat la creació de més de 100 llocs de treball.
  • Veriff: la scaleup estoniana que desenvolupa software contra la suplantació de la identitat digital ha creat un centre de desenvolupament de producte i enginyeria que suposa la creació de 50 llocs de treball.

 

Treballant en 62 nous projectes per al 2022

En aquest 2022 es treballa en una cartera actual de 62 projectes, dels quals una àmplia majoria són de fora de la Unió Europea (65%), sent el mercats emissors més importants Argentina (15%) i Regne Unit (13%). Respecte a la distribució per sectors de la cartera viva hi ha una gran presència de projectes d’inversió relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació (29%) i els serveis a les empreses (16%), i a continuació una distribució molt més homogènia de sectors destacant l’entrada de nous projectes relacionats amb la manufactura i la logística.