[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] El Servei de Teleassistència Municipal creix un 5,5% i ja supera les 108.000 persones ateses en un any : Servei de Premsa

[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] El Servei de Teleassistència Municipal creix un 5,5% i ja supera les 108.000 persones ateses en un any

17/04/2022



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La valoració del servei entre les persones usuàries es manté en nivells molt elevats, amb un 9,4 punts sobre 10

Gairebé el 80% de les persones majors de 80 anys que viuen soles compta amb el servei, que durant l’any 2021 va atendre més de 636.000 trucades i va assolir la xifra de gairebé 33.000 dispositius personals de seguretat instal·lats a les llars

Inclou declaracions de Gemma Tarfa

El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’any 2021 amb un total de 108.631 persones ateses, la xifra més alta de tota la sèrie històrica i en concret un 5,5% més enfront de les 102.919 persones usuàries que hi havia un any abans. L’increment del servei ha estat progressiu des que es va posar en marxa l’any 2005, i malgrat aquest increment sostingut la valoració que en fan les persones usuàries continua sent molt elevada, amb un 9,4 sobre 10 de valoració.

Actualment, gairebé el 80% de les persones majors de 80 anys que viuen soles disposen del Servei de Teleassistència Municipal, a la vegada que el nombre de dispositius personals de seguretat instal·lats a les llars també és el més alt registrat fins ara. En concret n’hi ha gairebé 33.000, que es distribueixen en 26.444 detectors de fum, 3.910 detectors de fugues de gas, 1.643 detectors de mobilitat i 767 aparells de geolocalització.

Durant l’any 2021, el Servei de Teleassistència va gestionar més de 636.000 trucades entrants, de les quals 343.289 van ser per a la comunicació de dades, 200.156 de seguiment tècnic i 93.197 van tenir com a motivació la petició d’ajuda. Com a conseqüència d’aquestes trucades fetes per persones usuàries es van produir gairebé 100.000 mobilitzacions de recursos, la gran majoria per fer derivacions cap a serveis comunitaris com poden ser el telèfon 061, l’atenció sanitària o l’activació de bombers, tot i que més de 9.000 van suposar la mobilització d’unitats mòbils de les quals disposa el servei. A banda d’aquestes trucades ateses, el servei va emetre igualment més de 302.000 trucades proactives en el marc de diferents campanyes telefòniques, com per exemple el programa Ments Grans de Biblioteques de Barcelona.

Amb l’objectiu de seguir millorant el servei i mantenir els elevats nivells de satisfacció, l’any passat també es va tancar amb la creació del Consell de Participació de Teleassistència, en què persones usuàries, familiars, el Consell Assessor de la Gent Gran i el mateix servei de Teleassistència i l’Ajuntament de Barcelona van aprofundir en la manera de fomentar el benestar i l’envelliment actiu de les persones usuàries. A més a més, també es va realitzar una campanya informativa entre les persones majors de 75 anys que no disposen del Servei de Teleassistència per tal d’informar del seu funcionament i quins són els mitjans per sol·licitar l’alta, com ara els centres de serveis socials, l’atenció primària de salut i la novetat de poder realitzar l’alta online a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona.

Amb tot plegat, l’enquesta de satisfacció de les persones usuàries referma que les persones usuàries mantenen un nivell de valoració molt elevat, amb un mitjana de 9,4 punts sobre 10, i específicament amb un 82,1% de les 985 persones entrevistades que qualifiquen el servei com a excel·lent i un 14,1% que el qualifiquen de notable. De fet, el 94,9% considera que el servei s’adapta a les seves necessitats i entre els motius que en destaquen hi ha la bona atenció rebuda quan ha estat necessari o l’amabilitat del personal que atén les trucades, entre d’altres. Pel que fa a la utilitat del servei, les persones enquestades en destaquen que se senten més segures en cas de tenir alguna emergència, que els dona més tranquil·litat personal i també a la seva família, que se senten més acompanyades i que poden seguir vivint a casa seva de forma independent, principalment.

 

Inclou declaracions de Gemma Tarfa

Vídeo, mp4

Àudio, wav





Paraules clau

teleassistència/