Servei de Premsa
26/01/2025
Entra en servei el nou carril bici del carrer de Sants, situat entre els carrers de la Riera Blanca i Arizala
30/07/2022
Temps estimat de lectura: 3 minuts
El nou tram d’infraestructura ciclista permetrà donar continuïtat a l’eix ciclista metropolità que uneix Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona a través de la carretera de Collblanc
El nou carril bici se suma als que també han entrat en servei els darrers mesos, entre els quals hi ha el carril bici de l’avinguda Meridiana, el del tram central de la Diagonal i el de davant de la facultat d’Empresarials, el de la Gran Via de les Corts Catalanes, el de la Ronda Guinardó o el del carrer Nàpols
L’Ajuntament de Barcelona està construint 32,6 quilòmetres nous de carril bici i millorant d’11,7 quilòmetres ja existents amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb una xarxa de 272,6 quilòmetres. Els eixos principals passen per baixar carrils de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat i millorar l’amplada dels carrils
Ha entrat en servei el nou carril bici que s’ha implantat al carrer de Sants, entre els carrers de la Riera Blanca i Arizala. Es tracta d’un nou tram de carril bici segregat i unidireccional que permetrà donar continuïtat a l’eix ciclista metropolità que uneix Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona a través de la carretera de Collblanc.
En sentit Hospitalet de Llobregat la nova infraestructura passa pel lateral muntanya en un carril segregat i específic. En sentit centre ciutat s’ha mantingut el carril compartit bus/taxi-bici ja implantat. També s’ha aprofitat l’actuació per millorar la xarxa semafòrica. El nou carril compta amb separadors, zones avançades per bicicletes i semaforització específica.
Amb aquesta intervenció Barcelona suma un nou tram de carril bici a la infraestructura ciclista de la ciutat, que ja supera els 245 quilòmetres. A dia d’avui també han entrat en servei el nou carril bici de la Meridiana, entre Mallorca i Josep Estivill; el carril bici del tram central de l’avinguda Diagonal, entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan; el tram de carril de l’avinguda Diagonal, entre Pius XII i la facultat d’Empresarials; el tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers Pau Claris i Marina; el de la Ronda Guinardó, entre els carrers Vinyals i Cartagena; o el de Nàpols, entre la Travessera de Gràcia i Provença.
Alhora continuen avançant els treballs del carril bici del carrer Manso, entre el carrer Comte Borrell i l’avinguda Paral.lel, que permetrà millorar la connexió entre el Casc Antic de Ciutat Vella i el Paral·lel, a través de la Superilla de Sant Antoni.
També segueixen en marxa les obres del carril bici que connectarà Sant Andreu Sud i La Sagrera Sud amb Sant Martí i l’Eixample. Amb una longitud d’1,7 km, el nou carril bici tindrà continuïtat amb el recentment executat a Berenguer de Palou, entre Josep Estivill i Ferran Turné.
Les obres de les diverses intervencions en els carrils bici s’estan finançant amb inversió provinent dels fons Next Generation, de la Unió Europea.
Barcelona treballa per millorar i ampliar la xarxa de carrils bici de la ciutat, d’acord amb els objectius marcats al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024. L’Ajuntament de Barcelona està construint 32,6 quilòmetres nous de carril bici i millorant d’11,7 quilòmetres ja existents amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb una xarxa de 272,6 quilòmetres. Els eixos principals d’intervenció passen per augmentar i millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils. Els nous carrils s’estan finançant.
Paraules claucarril bici/ mobilitat/ sants/ situat entre els carrers de la Riera Blanca i Arizala/