Entra en servei el nou carril bici del carrer Manso, entre el carrer Comte Borrell i l’avinguda Paral·lel


20/09/2022 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

El nou tram d’infraestructura ciclista possibilitarà millorar la connexió entre el Casc Antic de Ciutat Vella i el Paral•lel, a través de la Superilla de Sant Antoni

El nou carril bici se suma als 7 trams que també han entrat en servei els darrers mesos com el carril bici de Sants, el de l’avinguda Meridiana, el del tram central de la Diagonal i el de davant de la facultat d’Empresarials, el de la Gran Via de les Corts Catalanes, el de la Ronda Guinardó o el del carrer Nàpols

L’Ajuntament de Barcelona està ampliant i millorant l’actual xarxa ciclista amb l’objectiu d’arribar als 272,6 quilòmetres al 2023. Els eixos principals passen per baixar carrils de vorera a calçada, millorar-ne l’amplada i afavorir la permeabilitat

Barcelona treballa per millorar i ampliar la xarxa de carrils bici de la ciutat, d’acord amb els objectius marcats al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024. L’Ajuntament de Barcelona està construint 32,6 quilòmetres nous de carril bici i millorant d’11,7 quilòmetres ja existents amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb una xarxa de 272,6 quilòmetres. Els eixos principals d’intervenció passen per augmentar i millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils.

En aquest marc, avui la ciutat suma un nou tram de carril bici amb l’entrada en servei del nou carril bici del carrer Manso, entre el carrer Comte Borrell i l’avinguda Paral·lel. En aquest espai s’ha fet carril bici segregat i unidireccional a la vorera banda mar. Aquesta nova infraestructura permetrà millorar la connexió entre el Casc Antic de Ciutat Vella i el Paral·lel, a través de la Superilla de Sant Antoni. El nou carril inclou separadors, zones avançades per bicicletes i semàfors específics pel col·lectiu ciclista. Les obres, que s’han fet en diverses fases, també han comportat un redisseny de les cruïlles de Manso amb el carrer Viladomat i el carrer Calàbria, que han implicat la redistribució de les zones de càrrega i descàrrega, les parades de taxi i bicing i els contenidors.

Els darrers mesos han entrat en servei a la ciutat 7 nous trams de carril bici, entre els quals hi ha el carril bici del carrer de Sants, entre la Riera Blanca i Arizala; el de l’avinguda Meridiana, entre Mallorca i Josep Estivill; el carril bici del tram central de l’avinguda Diagonal, entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan; el tram de carril de l’avinguda Diagonal, entre Pius XII i la facultat d’Empresarials; el tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers Pau Claris i Marina; el de la Ronda Guinardó, entre els carrers Vinyals i Cartagena; o el de Nàpols, entre la Travessera de Gràcia i Provença.

Les obres de les diverses intervencions en els carrils bici s’estan finançant amb inversió provinent dels fons Next Generation, de la Unió Europea.

 

Actualització del mapa de la bici

La nova infraestructura ciclista ja apareix al mapa de carrils bici de la ciutat disponible en pdf a la web de Mobilitat:

https://ajuntament.barcelona.cat/bicicleta/sites/default/files/Mapa_Carrils_Bici.pdf

El mapa suma 20.000 descàrregues des del web i ja s’han editat 36.000 exemplars en paper. Els usuaris poden consultar-hi les direccionalitats de la xarxa, la tipologia de cada via (carrer 10, carrer 30, espais compartits amb vianants) i la normativa de circulació per les bicicletes, inclosa al revers.