El 18 de novembre s’implanten els canvis de mobilitat als quatre nous eixos verds i places de l’Eixample
08/11/2022 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 4 minuts
El carrer Consell de Cent trencarà la seva continuïtat viària i deixarà de ser una via per travessar l’Eixample de punta a punta per convertir-se d’aquí uns mesos en un eix verd, on la prioritat seran els vianants
El trànsit local podrà accedir a qualsevol punt de Consell de Cent, Girona, Rocafort o Comte Borrell però en la majoria de l’àmbit s’haurà de girar a cada illa. L’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal
Es recomana als conductors que busquin itineraris alternatius. I aquells que hagin d’accedir a habitatges, comerços o aparcaments situats dins l’àmbit d’obres s’aconsella que surtin amb antelació les primeres setmanes i que s’informin del millor recorregut viari per arribar a la seva destinació
A partir del proper 18 de novembre es durà a terme la implantació dels canvis de mobilitat vinculats a les obres de la Superilla Barcelona a l’Eixample. La creació dels quatre nous eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i de les primeres quatre places implicarà modificacions importants en l’actual configuració viària d’aquest àmbit de l’Eixample.
En relació amb el trànsit de pas, el principal canvi es donarà al carrer Consell de Cent que, a partir d’aquesta data, deixarà de ser una via de connectivitat per travessar de punta a punta l’Eixample per transformar-se d’aquí uns mesos en un eix verd on les persones en seran les protagonistes. Amb les modificacions programades es trencarà la continuïtat viària d’aquesta via i per aquest motiu es recomana als conductors buscar itineraris alternatius per creuar aquest àmbit de la ciutat. Girona, Rocafort i Comte Borrell i les noves places també veuran interrompuda la seva continuïtat actual.
En relació amb el trànsit local, en tot moment es garantirà que els vehicles puguin accedir a qualsevol destinació situada dins dels quatre eixos verds (habitatges, comerços, aparcaments, etc..). No obstant, caldrà tenir en compte que en la majoria dels casos no es podrà circular pels futurs eixos verds en línia recta (excepte vehicles de serveis i emergències i bicicletes) i s’haurà de girar a cada illa. L’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal. En aquest sentit, es recomana als conductors i veïns de la zona que prèviament consultin la informació sobre els girs que s’implanten per planificar el millor itinerari per arribar a la seva destinació i que les primeres setmanes surtin amb temps d’antelació.
Hi haurà tres àmbits on els vehicles no estaran obligats a girar: a la cruïlla de Consell de Cent amb Aribau; a la cruïlla de Consell de Cent amb passeig de Gràcia, i a les quatre cruïlles que envolten la futura plaça de Consell de Cent amb Girona (Bruc-Consell de Cent; Bailén Consell de Cent; Aragó-Girona; i Diputació-Girona).
L’esquema dels girs que ara s’implanten és el següent:

Durant les obres les zones de càrrega i descàrrega es continuaran mantenint ubicades als carrers transversals i sempre que les fases d’obra ho permetin s’habilitaran zones en els propis eixos verds. Mentre durin els treballs les bicicletes podran seguir circulant per l’espai central habilitat pels vehicles i els estarà permès seguir circulant en línia recta en totes les interseccions, igual que als vehicles d’emergències i de serveis.
Les obres que s’estan realitzant actualment no comporten afectacions al transport públic de l’entorn i segueix garantit l’accés als aparcaments i als guals. També s’han generat nous recorreguts pels vianants, degudament senyalitzats.
Màxima informació als ciutadans
Per donar la màxima informació sobre els canvis de mobilitat s’han programat diverses accions de comunicació dirigides tant als veïns i comerciants a la zona com a la ciutadania en general.
Els dies previs i posteriors a la implantació dels girs un equip d’informadors es desplegarà a la zona per informar als conductors de vehicles de les modificacions previstes. Els informadors estaran situats en diverses ubicacions i distribuiran fulletons informatius als vehicles que circulin pels eixos verds, als que estiguin a les zones de càrrega i descàrrega de l’entorn o als que facin ús dels aparcaments de l’àmbit, entre altres.
En paral·lel, es posaran més de 1.300 avisos d’escala per informar als veïns dels eixos verds i dels carrers de l’entorn. Cada avís d’escala estarà centrat en les afectacions de l’àmbit concret on s’instal·li (barri de l’Antiga esquerra de l’Eixample; de la Nova esquerra de l’Eixample i de la Dreta de l’Eixample).
La campanya de comunicació es complementarà amb cartelleria, informació als panells d’informació variable, mailing específic (dirigit al veïnat, a entitats del territori, a col.lectius vinculats a la càrrega i la descàrrega i als aparcaments, a vehicles d’emergència i a taxistes, entre altres), xarxes socials municipals i webs. La informació també es farà arribar a la ciutadania a través dels mitjans de comunicació amb falques de ràdio i insercions a mitjans de comunicació. Totes les modificacions es poden consultar al web www.superilla.barcelona.
Amb la futura Superilla Barcelona a l’Eixample es posa el vianant, la vida de barri i el comerç de proximitat al centre de les prioritats. La transformació de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i la creació de quatre noves places suposarà un guany de 58.000m2 per als vianants. S’eliminarà l’asfalt per donar lloc al panot i el granit com a paviments, el verd passarà a ocupar de l’1% al 12% de les vies, els carrers seran 100% accessibles i hi haurà més mobiliari urbà i una millor il•luminació. Les places de les cruïlles de Consell de Cent amb Girona i Comte Borrell es convertiran en espais cívics i d’activitats, i les de Rocafort i Enric Granados seran àmbits enjardinats que potenciaran el verd i l’estada. Tot plegat comportarà transformar aquest àmbit central de Barcelona per caminar cap a una ciutat més verda, més amable i més sostenible.


