Barcelona aposta perquè els aparcaments de rotació de la ciutat puguin acollir activitats logístiques o de serveis i alliberar espai públic
10/01/2023 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’objectiu és que aquestes infraestructures, fins ara dedicades només a l’estacionament de vehicles, es complementin també amb espais logístics i de prestació de serveis que contribueixin a optimitzar la distribució urbana de mercaderies i a alliberar espai públic
El Govern municipal aprovarà inicialment un nou pla especial urbanístic que preveu regular que els aparcaments de titularitat pública o privada puguin incloure estacions de repartiment, centres de distribució urbana de mercaderies i consignes, a banda d’endreçar altres serveis
Fins ara, alguns aparcaments públics ja havien realitzat proves pilot d’aquest tipus d’activitats complementàries però el Govern municipal vol consolidar l’experiència i implantar-la definitivament a tota la ciutat. La mesura s’emmarca en l’Estratègia de la distribució urbana de mercaderies 2030 i el Pla de Mobilitat Urbana 2024
Properament la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona aprovarà inicialment el “Pla especial urbanístic de noves activitats en els aparcaments de la ciutat de Barcelona”. Aquesta mesura aposta perquè els aparcaments de rotació de la ciutat es puguin complementar amb espais de logística que permetin millorar i optimitzar la gestió de la distribució urbana de mercaderies de Barcelona.
L’objectiu del pla és possibilitar que en aquells estacionaments de rotació on fins ara només s’hi feia un ús d’aparcament també s’hi puguin incloure altres activitats complementàries a l’estacionament, principalment relacionades amb la distribució urbana de mercaderies, per tal d’alliberar l’espai públic d’aquestes activitats i destinar-lo a propostes de major valor social. El pla pretén avançar cap a aparcaments que esdevinguin espais de prestació de serveis, més enllà de la seva utilització actual com a contenidors de vehicles.


