Comencen les obres per implantar un nou tram de carril bici a la Ronda Sant Pere : Servei de Premsa

Comencen les obres per implantar un nou tram de carril bici a la Ronda Sant Pere

01/03/2023



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Continua el desplegament de carrils bici a la ciutat amb la creació d’aquest nou tram d’infraestructura ciclista bidireccional que anirà del carrer Girona a Roger de Llúria  

Des de principis d’any han començat també les obres per implantar carril bici a trams del carrer Mallorca, al passeig Maragall i al carrer Independència. Alhora, han entrat en servei els carrils bici dels carrers Cantàbria i Santander, Ausiàs March i Sicília

El Govern municipal aposta per potenciar, incrementar i millorar la infraestructura ciclista amb l’objectiu de comptar amb una xarxa ciclista que connecti tots els districtes de la ciutat i alhora enllaci amb la xarxa de carrils bici dels municipis que limiten amb Barcelona

Barcelona treballa per incrementar la xarxa de carrils bici de la ciutat. El Govern municipal està construint nous quilòmetres de carril bici i millorant els existents amb l’objectiu d’arribar a una xarxa de 272 quilòmetres. Els eixos principals d’intervenció passen per augmentar i millorar l’actual infraestructura ciclista, amb actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils.

En aquest marc, aquesta setmana s’han iniciat les obres per implantar un nou tram de carril  bici a la Ronda Sant Pere, entre el carrer Girona i Roger de Llúria. En aquest àmbit el Govern municipal hi implantarà un nou carril bici segregat i bidireccional. Tot el tram comptarà amb senyalització específica i semaforització.  L’actuació permetrà donar continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda de Sant Pere i enllaçar des de l’Arc de Triomf fins a la Plaça Urquinaona. Es preveu que la intervenció finalitzi a l’abril.

Des de principis d’any també han començat els treballs del carril bici del carrer Mallorca, entre el carrer Clot i el carrer Cartagena. Es tracta d’un nou carril bici segregat i unidireccional que discorre per la banda mar del carrer i haurà d’unir el carril bici procedent del carrer Clot amb el tram del carril bici del carrer Mallorca, ja en funcionament. S’estima que la intervenció podria donar-se per acabada al mes d’abril.

També aquest 2023 s’ha donat el tret de sortida a les obres per fer carril bici al passeig Maragall-Rosselló-Freser. En aquest àmbit es construeixen dos nous carrils bici segregats i unidireccionals. Es tracta del primer tram del carril bici del passeig Maragall que haurà d’enllaçar amb els carrils bici dels carrers d’Indústria, Sant Antoni Maria Claret, Teodor Llorente i Olesa. Està previst que les obres concloguin al juliol.

I una altra de les intervencions que s’han iniciat aquest any és la del carril bici del carrer Independència, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Sant Antoni Maria Claret. En aquest àmbit es fa un carril bici unidireccional en sentit ascendent (muntanya) i es configura un itinerari vertical unint el carril bici procedent del Parc de les Glòries (avinguda Meridiana – Gra Via), amb el tram del carril bici del Carrer Sant Antoni Maria Claret i connectant amb els carrils bici de Consell de Cent, Aragó, València, Mallorca, Provença i Indústria. La previsió és que els treballs finalitzin al mes de juny.

Mentrestant, es continua treballant amb els nous trams de carril bici a la Via Augusta, entre Laforja i Ganduxer i entre Ganduxer i Dolors Monserdà, amb la previsió de finalitzar-los al segon semestre del 2023. També segueixen les obres per implantar el carril bici de l’avinguda Vallcarca, entre el carrer d’Esteve Terradas i la plaça de Lesseps, que ha d’acabar al mes d’abril; i l’actuació per implantar un nou tram de carril bici a l’avinguda Diagonal, entre l’Escola Universitària d’Empresarials i el parc de Cervantes, amb data d’entrada en servei a l’agost.

 

Actuacions finalitzades

Aquests dos darrers mesos també han entrat en funcionament tres nous carrils bici a la ciutat. Es tracta del tram dels carrers Cantàbria i Santander, entre Menorca i Ca n’Oliva. L’actuació ha permès implantar dos carrils bici unidireccionals i segregats, a banda i banda del carrer a tocar de la vorera, que compten amb semaforització específica. L’actuació als carrers Cantàbria i Santander forma part d’un important eix ciclista que ha de connectar, a través del barri de la Verneda i la Pau, els barris de Poblenou i la Sagrera i també el polígon industrial Montsolís, a Sant Adrià del Besòs.

També s’ha posat en servei el tram de carril bici del carrer Ausiàs March entre Lepant i el passeig de Sant Joan, on s’ha implantat un carril unidireccional que permet connectar l’Auditori amb el passeig de Sant Joan i enllaçar alhora amb el nou carril bici del carrer Sicília. Precisament al carrer Sicília s’ha fet nova infraestructura ciclista, entre Ausiàs March i Gran Via, connectant l’Estació del Nord amb la Gran Via.

Les obres de la nova infraestructura ciclista  estan finançades amb els fons europeus “Next Generation”.





Paraules clau

carril bici/ mobilitat/