Servei de Premsa
20/01/2025
La instal·lació Plaça de Barcelona mostra la projecció internacional de la ciutat a Lisboa
31/03/2023
Temps estimat de lectura: 4 minuts
La instal·lació immersiva s’estrena del 31 de març al 2 d’abril a la Lisboa en el marc del Sónar
L’espai mostra el potencial de Barcelona com a model de ciutat i presenta un programa per al foment de sinèrgies entre ambdues ciutats en les àrees del talent digital, les empreses i els negocis
L’espai Plaça de Barcelona també es portarà a l’edició barcelonina del Sónar al juny
L’Ajuntament de Barcelona presenta per primera vegada a Lisboa, en el marc del festival Sónar, la Plaça de Barcelona, una instal·lació itinerant amb tecnologia immersiva, que mostra la projecció internacional de la ciutat i els seus actius lligats a la nova economia i el talent digital.
Una amplia estructura hexagonal de fusta i metall integra tres propostes fixes per a totes les destinacions per tal que els visitants explorin i obtinguin una perspectiva nova i significativa per entendre la ciutat. Barcelona s’explica en continguts que es podran veure en pantalles 360º, a través d’una experiència de realitat virtual i d’una aplicació interactiva sobre la ciutat.
A cada localització es proposarà una agenda de dinamització adequada a l’entorn i al públic potencial coordinada amb els agents locals de referència.
A Lisboa, en aquesta primera mostra, l’espai d’accés lliure està integrat a la programació d’innovació del Festival Sónar. La instal·lació obre avui amb propostes que s’allargaran tot el cap de setmana i presenta activitats sobre start-ups, video gaming, indústries creatives i s’hi explica el pla municipal de desenvolupament econòmic sostenible Barcelona Green Deal.
La Plaça de Barcelona s’ubica als peus del Parc Eduardo VII, a la Plaça del Marquès de Pombal, i vol ser un punt de connexió entre els ecosistemes creatius i econòmics de Lisboa i Barcelona.
Els i les visitants hi trobaran aquesta experiència immersiva, combinada amb realitat virtual, a més de les diferents activitats, conferències i taules rodones que reuniran institucions i empreses dels sectors tecnològics de totes dues ciutats. L’objectiu és compartir idees, intercanviar opinions i detectar oportunitats i reptes de negoci. L’atenció se centrarà en el dinamisme econòmic impulsat per les empreses tecnològiques de Barcelona i Lisboa.
“Que Lisboa sigui la nostra primera parada internacional no és casual”, assegura el Comissionat de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona, Pau Solanilla. “En els últims anys, Portugal ha fet una clara aposta en l’atracció de talent, start-ups i empreses internacionals. Lisboa està en el centre d’aquest dinamisme, potenciant la innovació i trobant el seu lloc per convertir-se en un referent del sector tecnològic europeu”, afegeix. “En aquest sentit, el potencial de col·laboració entre Barcelona i Lisboa és clar i estem convençuts que l’experiència d’aquesta acció serà molt fructífera”, afirma Solanilla.
Una Plaça de Barcelona a Lisboa per atreure talent, empreses i negoci
La inauguració de la Plaça de Barcelona ha tingut lloc aquest migdia a càrrec de Félix Ortega, director general de Barcelona Activa, l’agència de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, i Margarida Figueiredo, directora de l’àrea d’economia i innovació de l’Ajuntament de Lisboa.
La primera de les activitats programades, presenta els ecosistemes digitals de Barcelona i Lisboa com a agents de canvi per al desenvolupament socioeconòmic de les ciutats. Aquesta xerrada comptarà amb representants de totes dues ciutats com Barcelona Activa, Startup Lisboa i Tech Barcelona.
Dos referents del sector del vídeo gaming, Frédo Sanz, CEO d’ Antiloop, amb seu a Barcelona i Joana Franco, artista de vídeo gaming a Nerd Monkeys de Lisboa reflexionaran sobre l’impacte d’aquesta indústria que evoluciona molt i que s’ha convertit en el nexe entre les indústries creatives i el sector digital.
Precisament, les indústries creatives també tindran un paper destacat en la programació, amb una taula rodona on es bastiran ponts entre Barcelona i Lisboa per a detectar sinergies i explicar casos de referència. En aquesta activitat participaran representants del Disseny Hub Barcelona, Trojan Horse was an Unicorn, OFFF Festival i l’exposició Digital Impact.
La sostenibilitat i el camí que seguir amb l’exemple del Barcelona Green Deal tancarà les activitats en la Plaça de Barcelona. Un plantejament que uneix a agents socials i econòmics de diferents sectors per a guiar el futur de les ciutats des de la sostenibilitat.
Les activitats es completaran amb el primer Universities Challange creatiu en el qual participaran institucions de totes dues ciutats com FBAUP, IADE, ESAD.CR Politècnic de Leiria, Universidade de Lisboa, Institut Politècnic de Lisboa, entre altres.
Programa d’activitats Plaça de Barcelona a Lisboa:
DIVENDRES 31 DE MARÇ
12h- Inauguració oficial, amb representants dels ajuntaments de Barcelona y Lisboa
12:15h – Taula rodona sobre talent digital, amb l’ecosistema digital de les dues ciutats: Barcelona Activa, Startup Lisboa y Tech Barcelona.
17h – Revolució Gastronòmica, amb representants de Barcelona Turisme
DISSABTE 1 D’ABRIL
12h – Video Gaming Pill, una conversan entre Frédo Sanz (CEO de Antiloop, Barcelona) i Joana Franco (artista de video gaming a Nerd Monkeys, Lisboa)
13h – Universities Challange, anunci del guanyador del repte de creativitat entre universitats barcelonines i lisboetes.
16.30h – Creant ponts entre Indústries Creatives, taula rodona entre referents del sector de les dues ciutats.
DIUMENGE 2 D’ABRIL
12h – Green Deal, l’exemple de Barcelona per a un creixement econòmic sostenible.
Paraules clauinstal·lació/ Lisboa/ marca barcelona/ Plaça Barcelona/ Plaça de Barcelona/ promoció de ciutat/ talent digital/