L’efecte Digital Impact s’estén amb activitats promogudes per Hac Te i accions artístiques a la Casa Batlló, al Liceu i una xerrada al Sònar+D : Servei de Premsa

L’efecte Digital Impact s’estén amb activitats promogudes per Hac Te i accions artístiques a la Casa Batlló, al Liceu i una xerrada al Sònar+D

03/04/2023



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Digital Impact, que tindrà lloc del 28 d’abril al 27 d’agost del 2023 al Disseny Hub Barcelona, presenta un ampli programa d’activitats que s’estendrà per tota la ciutat amb la complicitat dels agents impulsors de la creació digital. Aquesta influència del que serà l’exposició més gran d’artistes referents en art i disseny digital a l’estat, situa Barcelona a les avantguardes artístiques digitals a nivell internacional.

Digital Impact no és una iniciativa nova ni isolada, sinó que porta anys gestant-se en el marc d’un ecosistema consolidat i punter vinculat a les arts digitals. A més, els impulsors del projecte han format part de l’eclosió del sector des dels seus inicis amb la creació de l’OFFF, el festival de creativitat digital més important del món, entre d’altres.

Digital Impact recull els fruits de dècades d’auge i expansió de la cultura i creativitats digitals a Barcelona i Catalunya. Concretament, Barcelona és ara mateix una locomotora de la tecnocultura que disposa d’una gran comunitat d’art, ciència i tecnologia especialment rellevant en el sector del disseny i l’arquitectura. Amb dades del 2021, un 6,2% d’empreses digitals formaven part de les Indústries Creatives Culturals de la ciutat representant un 6’3% del total de la seva facturació.

És en aquest context on sorgeix Digital Impact, impulsat pel Disseny Hub Barcelona, el festival OFFF i amb el suport de la regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i de diverses entitats i centres artístics de la ciutat com la Casa Batlló, el Liceu, Hac te o el Sònar.

 

L’OASI d’Hac Te = BIST + Hangar + NewArtFoundation + Sónar + UOC + UPC + UPF

Impulsat per institucions de referència, Hac Te promou les sinergies entre els àmbits acadèmic, cultural, científic, tecnològic i industrial per convertir Barcelona en una ciutat d’avantguarda, capaç de fer front als reptes contemporanis. Un capital de ciutat i de país que, amb motiu de Digital Impact, ha preparat un ampli programa d’activitats paral·leles al mateix Disseny Hub Barcelona.

L’OASI del Digital Impact acollirà els vespres de dijous de maig a juny més d’una desena d’activitats gratuïtes on l’art, la ciència i la tecnologia es fusionaran, i que comptarà amb noms com Jorge Carrión, Albert Barqué-DuranNúria Nia i Citlali Hernández, el col·lectiu Estampa, Stelarc, i Eugenio Coccia, director de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), entre d’altres. Una programació en col·laboració amb Hangar, UOC, UPC, UPF, BIST, NewArtFoundation i Sónar que consta de xerrades, performances i tallers amb adreçats a tots els públics amb l’objectiu de convidar a la reflexió al voltant de temàtiques com la transició digital, la justícia climàtica o la capacitat creativa de les màquines.

 

Refik Anadol a la Casa Batlló

El 5 de maig Casa Batlló s’unirà amb Refik Anadol per tornar a viure el mapping “Living Architecture”, un espectacle audiovisual inspirat en l’arquitectura de la casa. L’artista, l’obra del qual també es podrà veure al Digital Impact, ens regala un show impactant i futurista que ja es va veure l’any passat a Barcelona amb gran èxit de públic i crítica.

Casa Batlló també col·labora organitzant una jornada de conferències sobre art digital al Disseny Hub el 3 de maig i oferint descomptes especials pels assistents a l’exposició que vulguin visitar la Casa Batlló.

 

Playmodes al Liceu

El Gran Teatre del Liceu se suma a l’efecte Digital Impact de la mà de Playmodes, un estudi d’investigació audiovisual que treballa amb una barreja de creativitat software i hardware, que presentarà “pppfff” (pianíssimo i fortíssimo).

Amb “pppfff”, que inclou una instal·lació (del 18 al 25 de juliol) i un concert (un el 18 i un altre el 25 de juliol), Playmodes vol implementar un nou conjunt d’algoritmes compositius que, a partir de la tradició de la teoria musical -de l’harmonia modal al dodecafonisme, trenquen les regles en esclats contrastants.

Aquesta proposta és una variació del seu projecte FORMS, on un seguit d’algoritmes gràfics creen imatges que no es tornaran a repetir mai i, alhora, aquestes imatges es transformen en so mitjançant l’anàlisi de la luminància dels píxels que les conformen.

 

Universal Everything al Sònar + D

En ocasió del pas del col·lectiu Universal Everything per Digital Impact, Joel Gethin Lewis, el seu Director Creatiu Interactiu, aprofitarà per presentar el seu treball en una xerrada culminada amb treball AV al Sònar + D.

El col·lectiu fluid de “media artists, experience designers i future makers”, porta des de 2004 desafiant al disseny i replantejant els seus principis. El seu estil lúdic i subversiu, que combina treballs comercials per a empreses com Apple, Zaha Hadid Architects i Radiohead amb recerca i desenvolupament, es reconeix a l’instant. En treballar amb CGI, simulacions físiques i disseny generatiu en temps real, els projectes d’Universal Everything són alegres, bells, atractius, interactius i immersius. El medi ambient és una altra de les preocupacions clau del col·lectiu, les solucions del qual pretenen minimitzar l’impacte energètic i ecològic.

 

Moritz s’afegeix a l’efecte Digital Impact

La cervesera Moritz s’afegeix a la xarxa de col·laboradors perquè Digital Impact arribi a més públic. Moritz oferirà una entrada gratuïta per cada entrada comprada durant 4 diumenges perquè la creativitat que promou l’exposició és transversal i oberta a tothom.

Així Moritz se suma a l’efecte Digital Impact i reforça el seu vincle amb la cultura creativa més capdavantera de la ciutat.

 

Sobre DIGITAL IMPACT: més de 3.152 m² d’art i disseny digital amb els artistes referents de l’actualitat

Digital Impact serà una ciutat per explorar i un mapa on posar nom a aquelles persones que creen el present i el futur de l’art. Una mostra de l’esclat creatiu que hi ha actualment arreu del món que a través d’eines digitals diverses crea art d’una altra manera.

L’exposició vol aproximar l’art digital a la ciutadania i integrar en la consciència col·lectiva la idea que l’element digital, lluny de la fredor amb què sovint se l’associa, pot provocar reaccions i emocions en el públic que s’hi endinsa.

El visitant es podrà submergir i reflexionar posant sobre la taula qüestions sobre l’art del futur i el paradigma digital a través de setze obres en les quals la realitat física i la virtual s’entortolligaran per crear peces úniques, efímeres i canviants.

Setze artistes digitals de diferents àrees presentaran les seves obres per transformar el Disseny Hub Barcelona en un pati de joc on el públic podrà experimentar a través de tecnologies avançades, elements visuals, videogràfics (CGI), algoritmes i codis, entre d’altres.

Quatre són artistes amb obres recents que es veuran per primera vegada a Barcelona: com Refik Anadol, que presenta Machine Memoirs: Space; Random International, que presenta Public (II); Quayola, que presenta Storms; i Universal Everything, que presenta Infinity i Future You. La resta d’artistes, com Alba G Corral, Antoni Arola, Brendan Sawes o Domestic Data Streamers, entre altres, es troben actualment desenvolupant peces inèdites per a Digital Impact.

 

Informació pràctica

Digital Impact tindrà lloc del 28 d’abril al 27 d’agost del 2023 al Disseny Hub Barcelona. L’horari serà de dimarts a diumenge de 10:00h a 20:00h i els preus seran d’entre 15€ i 13,5€ amb una oferta de llançament d’11€.

 

Més informació a www.digitalimpact.art





Paraules clau

Digital Impact/ indústries culturals/