Entra en servei el carril bici de la Ronda Sant Pere : Servei de Premsa

Entra en servei el carril bici de la Ronda Sant Pere

11/05/2023



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La nova infraestructura ciclista és bidireccional i està situada en el tram de la Ronda comprès entre el carrer Girona i el carrer Roger de Llúria

Avui ha entrat en servei un nou tram de carril bici a la Ronda Sant Pere. La nova infraestructura cobreix l’àmbit situat entre els carrers Girona i Roger de Llúria. El nou carril bici és segregat i bidireccional i compta amb senyalització específica i semaforització. La implantació d’aquest nou tram de carril bici permet donar continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda Sant Pere i configurar un itinerari entre l’Arc de Triomf i Roger de Llúria.

En paral·lel continuen en marxa les obres del carril bici al passeig Rosselló-Freser-Maragall. En aquest àmbit es construeixen dos nous carrils bici segregats i unidireccionals. Es tracta del primer tram del carril bici del passeig Maragall que haurà d’enllaçar amb els carrils bici dels carrers d’Indústria, Sant Antoni Maria Claret, Teodor Llorente i Olesa. Està previst que les obres concloguin al juliol.

I una altra de les intervencions que s’estan realitzant és la del carril bici del carrer Independència, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Sant Antoni Maria Claret. En aquest àmbit es fa un carril bici unidireccional en sentit ascendent (muntanya) i es configura un itinerari vertical unint el carril bici procedent del Parc de les Glòries (avinguda Meridiana – Gran Via), amb el tram del carril bici del Carrer Sant Antoni Maria Claret i connectant amb els carrils bici de Consell de Cent, Aragó, València, Mallorca, Provença i Indústria. La previsió és que els treballs finalitzin al mes de juny.

Mentrestant, es continua treballant amb els nous trams de carril bici a la Via Augusta. Ja s’ha obert el tram entre Laforja i Balmes, però encara està en obres el tram entre Balmes i Ganduxer i entre Ganduxer i Dolors Monserdà, amb la previsió de finalitzar-los a l’estiu. També segueixen les obres per implantar un nou tram de carril bici a l’avinguda Diagonal, entre l’Escola Universitària d’Empresarials i el parc de Cervantes, amb data d’entrada en servei a l’agost.

L’obra d’aquesta nova infraestructura ciclista que avui entra en servei es financia amb els fons europeus “Next Generation”. El Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 té fixat com a objectiu potenciar la mobilitat a peu, en transport públic i en bicicleta. L’ampliació de la xarxa ciclista a la ciutat s’emmarca dins dels eixos principals que marca aquest document i que determinen el full de ruta de la mobilitat dels propers anys a Barcelona. Els eixos principals d’intervenció passen per actuacions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils.

 





Paraules clau

carril bici/