La línia 4 de metro recupera aquest dissabte la normalitat del servei després de les obres de renovació de 6 quilòmetres de via


24/08/2023 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 5 minuts

  • Des d’aquest 26 d’agost, els usuaris podran recórrer tota l’L4 una vegada han
    finalitzat, amb rigorós compliment del calendari previst, els treballs que serviran per
    millorar l’eficàcia de la línia, i el confort i qualitat del viatge per l’usuari

 

Aquest dissabte 26 d’agost, a les 5 del matí, s’iniciarà el servei a la línia 4 de metro amb
normalitat, sense els talls que afectaven el tram entre Girona i Jaume I, i que obligaven a
utilitzar alguns dels itineraris alternatius proposats durant les obres d’aquest estiu.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha portat a terme una renovació integral de 6
quilòmetres de via a l’L4, motivada en bona part per l’antiguitat d’aquest tram de la
infraestructura viària. Entre els beneficis que buscava l’obra s’hi troben millorar la fiabilitat
de la línia, reduir el nombre d’incidències, solucionar el problema de les vibracions a diversos
sectors per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor
optimització dels costos.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era una obra necessària, en
aquesta línia de la xarxa de metro, per les conseqüències positives que aportarà com la millora
en el confort i la qualitat del viatge i la reducció vibratòria”.

L’obra ha requerit una inversió de 16,4 milions d’euros, finançats a través de la Generalitat
de Catalunya i l’ATM, i s’ha executat en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La
primera fase va deixar sense servei el tram entre Ciutadella I Vila Olímpica i Girona, i es va
executar entre el 26 de juny i el 31 de juliol. L’endemà, dia 1 d’agost i es va iniciar una segona
fase que, en aquest cas, va reduir l’afectació deixant sense servei el tram comprés entre
Jaume I i Girona.


Una obra a termini i sense incidències

Les obres a l’L4 han suposat la demolició de 6 quilòmetres de via doble que s’han
construït de nou. Algunes de les magnituds d’aquesta obra: s’ha substituït el balast per
formigó, s’hi han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’han aplicat 500
soldadures elèctriques i unes 400 d’aluminotèrmiques i que se subjecten amb 21.000 fixacions
antivibratòries sobre una plataforma formada amb 11.500 metres cúbics de formigó.