Servei de Premsa
12/08/2024
L’Ajuntament de Barcelona reubica la Zona Bus de l’entorn de Sagrada Família per millorar la vida veïnal
28/02/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- Complint amb el compromís assumit pel Districte de l’Eixample, s’eliminen set zones d’encotxament i desencotxament exclusives per autocars turístics dels carrers Padilla i Consell de Cent per millorar la vida veïnal
- Es creen tres noves zones al carrer Marina en una zona amb voreres prou amples per assumir el flux de turistes
- Aquesta actuació és una mostra de la prioritat municipal per gestionar el turisme i dóna resposta a les peticions i demandes dels veïns, queixosos per la indisciplina dels autocars turístics
- En conjunt amb aquesta reorganització es redueixen el nombre de places autoritzades perquè parin els autocars a l’entorn de la Sagrada Família
L’Ajuntament de Barcelona reubicarà la Zona Bus de l’entorn de Sagrada Família per millorar la vida veïnal. Per tal de donar resposta a les peticions veïnals i de l’associació de Veïns de Sagrada Família, el districte de l’Eixample i l’àrea de Mobilitat, juntament amb Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’àrea de Turisme, han dissenyat una actuació per eliminar set parades d’encotxament i desencotxament exclusives per autocars turístics dels carrers Padilla i Consell de Cent per ubicar-ne de noves a Marina, en un entorn amb voreres prou amples per assumir el flux de turistes.
Es tracta d’una solució definitiva a la ubicació de les parades per a autocars turístics a l’entorn del temple que mostra la prioritat municipal per gestionar el turisme i els seus efectes i donar resposta a les demandes i reivindicacions veïnals d’alliberar les voreres de davant dels seus habitatges.
Pel tinent d’Alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme i regidor de l’Eixample, Jordi Valls, “aquesta intervenció mostra l’aposta del govern municipal per prioritzar la gestió del turisme, amb el desplegament de mesures que ordenin la mobilitat turística i millorin els fluxos a l’espai públic en les zones de major afluència”. “El turisme és un motor econòmic i sector estratègic indiscutible per Barcelona, però és evident que tenim el repte de gestionar degudament i conjuntament aquest èxit, també amb el teixit veïnal, que en viu els efectes en el seu dia a dia”, ha afegit.
Aquesta reorganització de la Zona Bus de l’entorn de Sagrada Família busca també optimitzar i millorar-ne el funcionament. Ha de permetre, així mateix, acabar amb algunes situacions d’indisciplina que es van produir el passat estiu. L’afectació de les obres de la Diagonal a les parades existents inicialment i la recuperació de l’ocupació turística després de la pandèmia van evidenciar la necessitat d’optimitzar les parades i trobar una solució definitiva després d’uns primers ajustos de places i modificacions introduïdes a l’estiu.
L’actuació s’executarà en dues fases i començarà avui dimecres amb l’eliminació d’una primera parada -que passarà a ser cordó de serveis- i es completarà durant el mes d’abril amb l’eliminació de sis places més i l’habilitació d’una nova Zona Bus a Marina amb tres places.
- Fase 1: Eliminar la plaça de Padilla per sobre d’Enamorats.
- Fase 2:
- Habilitar nova Zona Bus a Marina, entre Diputació i Consell de Cent
Actuació anàloga a l’executada aquest estiu: afectació a contenidors, places estacionament i desplaçar el carril bici
- Habilitar nova Zona Bus a Marina, entre Diputació i Consell de Cent
-
- Eliminar totes les places de Padilla i les de Consell de Cent amb habitatges propers.
![](https://ajuntament.barcelona.cat/premsa/wp-content/uploads/2024/02/zbus_1.jpg)
El trasllat de part de la capacitat de la Zona Bus al carrer Marina permet ubicar les parades en un entorn amb voreres prou amples per assumir el flux de turistes. A més, amb aquesta actuació es pretén, també, reduir els impactes en els itineraris dels grups fins al temple i cap a l’autocar.
A la vegada aquest canvi d’ubicació de les parades facilita un recorregut clar per als autocars, que circularan per la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer Marina i que, en cas que estigui plena aquesta zona d’encotxament i desencotxament, tindran com a segona opció les quatre places que es mantenen a Consell de Cent.
![](https://ajuntament.barcelona.cat/premsa/wp-content/uploads/2024/02/zbus_2.jpg)
En total, en la configuració final es redueix el nombre de places d’autocars turístics a l’entorn de la Sagrada Família de 17 a 13, i es tracta d’una solució que n’optimitza i en millora el seu funcionament.
Paraules clausagrada família/ Zona Bus/