Servei de Premsa
21/11/2024
Barcelona i Catalunya reforcen l’aposta estratègica per la mobilitat sostenible amb la xinesa Chery
12/07/2024
Temps estimat de lectura: 4 minuts
- Una delegació de l’Ajuntament i la Generalitat ha visitat, aquest divendres, el centre d’R+D de la multinacional a Shanghai per conèixer les seves tecnologies avançades i enfortir relacions abans de l’aterratge de la firma a Barcelona
- Chery i Ebro Motor han creat l’empresa mixta que a finals d’any començarà a fabricar a Catalunya el primer vehicle xinès que surt íntegrament d’una línia de producció europea
- El tinent d’alcaldia de l’àrea econòmica de l’Ajuntament, Jordi Valls, i el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, han agraït la confiança de l’empresa en aquest projecte i han situat la mobilitat sostenible com un sector estratègic per a la ciutat i el país
La delegació de l’Ajuntament de Barcelona encapçalada pel tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, que aquesta setmana ha viatjat a les ciutats xineses de Shenzhen i Shanghai, i la delegació de la Generalitat encapçalada pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, han visitat, aquest divendres, el centre d’R+D de Chery a Shanghai per conèixer sobre el terreny les tecnologies avançades que utilitza la multinacional xinesa.
En la trobada, també s’ha refermat el compromís de Chery, juntament amb la catalana Ebro, de començar a fabricar a finals d’any el primer vehicle elèctric amb tecnologia xinesa que surt íntegrament d’una línia de producció europea (model Omoda 5). La nova joint venture operarà des de l’Ebro Factory, a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, tal com es va anunciar el 16 d’abril, i els següents models que es fabricaran en aquesta planta seran els dos SUV Ebro S700 i S800.
La trobada institucional ha servit per refermar aquesta col·laboració i l’aposta de l’Ajuntament i la Generalitat per la mobilitat sostenible com a sector estratègic. L’aliança entre Chery i Ebro a Catalunya servirà, d’entrada, per acoblar vehicles elèctrics Omoda 5. A mig termini, el compromís de la multinacional xinesa és fer tot el procés de fabricació a la planta de la Zona Franca. L’objectiu és que, el 2027,en el marc d’aquest projecte, ja es fabriquin 50.000 vehicles elèctrics cada any.
Aquest divendres, també han format part de la delegació catalana a Shanghai el director general d’Indústria de la Generalitat, Oriol Alcoba, i la responsable del China Desk d’ACCIÓ, Qiaoshan Xue. I el gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, Miquel Rodríguez, ha acompanyat el tinent Jordi Valls.
En representació de la multinacional xinesa, els ha rebut el president del Chery Shanghai R&D and Engineering Institute, Wang Yuxin, que ha estat l’encarregat d’encapçalar la visita a les instal·lacions, i s’han reunit després amb Charlie Zhang, vicepresident de Chery International, i amb el director general adjunt per a la Regió Europea de Chery Automobile, Bynn Xiao.
“El sector de la mobilitat elèctrica és estratègic per a la ciutat de Barcelona i, des de l’Ajuntament, estem donant tot el suport als plans de fabricació de Chery a les instal•lacións de la Zona Franca. Celebrem que l’acord signat entre Chery i Ebro projecti Barcelona com un punt de referència a nivell mundial en el camp de la fabricació de vehicles sostenibles. Projectes com aquest consoliden la ciutat com a gran porta d’entrada d’empreses a Europa i, especialment, en sectors de futur com el de l’automoció elèctrica”, ha destacat el tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament, Jordi Valls.
La delegació de l’Ajuntament va arribar dijous a Shangai , on a més de la visita a Chery, els representants municipals també han conegut un dels parcs empresarials de ciència i tecnologia més importants del país, el Zhangjiang Science City, especialitzat en els sectors dels semiconductors i microelectrònica, farmacèutica i ciències de la vida. Actualment és el centre neuràlgic del sector de fabricació de xips al país asiàtic. Una de les àrees de col•laboració amb Zhangjiang que s’exploren en aquest viatge és la construcció d’una plataforma de comunicació, intercanvi i cooperació entre les empreses de les dues ciutats.
Viatge estratègic a Shenzhen i Shanghai
Per part de l’Ajuntament, l’objectiu del viatge institucional d’aquesta setmana a la Xina és enfortir les relacions empresarials amb sectors industrials i tecnològics punters i estratègics per a Barcelona, com, a més del de la mobilitat elèctrica, el de la ciutat intel•ligent o l’audiovisual. La delegació municipal ha treballat en la cerca d’aliances per afavorir l’aterratge d’inversions i ha tancat acords com el memoràndum d’entesa (MoU) signat amb l’agrupació empresarial de l’audiovisual B2B Display System Industry Promotion Association (BDSA). Aquest acord fixa les bases per explorar diferents vies de col·laboració i cooperació entre Barcelona i els representants del sector audiovisual xinès. Els objectius s’enfoquen a desenvolupar la innovació i fomentar l’intercanvi d’informació de valor entre els ecosistemes respectius d’empreses i startups i posa un èmfasi especial en la participació d’empreses membres de la BDSA a la fira Integrated Systems Europe (ISE) i al MWC.
La delegació de Barcelona també ha consolidat durant aquests dies les relacions de diplomàcia institucional amb Shenzhen i Shanghai, les dues ciutats xineses amb més pes econòmic i teixit productiu i d’innovació després de la capital, Pequin. El tinent d’alcaldia Jordi Valls ha mantingut trobades amb el tinent d’alcalde de l’àrea d’economia de Shenzen, Luo Huanghao, i també amb el seu homòleg a Shanghai, Hua Yuan.
Només aterrar a Shenzen, la delegació ja va assistir al primer aniversari del vol directe Barcelona-Shenzhen de l’aerolínia Shenzhen Airlines . Aquesta ruta opera actualment amb tres vols setmanals.
Paraules clauxina/