Servei de Premsa
21/11/2024
[INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona tramita el mapa del soroll a la ciutat fins al 2027
10/11/2024
Temps estimat de lectura: 2 minuts
- El nou mapa que estarà vigent els pròxims anys recull una caiguda del soroll a la ciutat atribuïble a les mesures preses els últims anys com les pacificacions i la reducció de la velocitat
- El Mapa Estratègic de Soroll és una eina estratègica i normativa que serveix de base per definir les estratègies i mesures per reduir el soroll a la ciutat
- Declaracions de Laia Bonet: Vídeo | Àudio
El nou Mapa Estratègic de Soroll de Barcelona, corresponent al període 2022-2027, indica que, de forma global, el soroll ha disminuït a la ciutat de mitjana tant de dia com de nit. Es tracta de l’actualització d’aquesta eina que permet avaluar de forma global d’exposició de la població al soroll i que serveix de base per traçar l’estratègia i els plans d’actuació en aquest àmbit i que els municipis han de renovar cada cinc anys.
L’Ajuntament de Barcelona, per tant, ha tramitat el nou mapa del soroll que mostra el nivell mitjà de soroll a cada carrer de la ciutat, de dia i de nit, i determina les diferents fonts emissores que el generen, el trànsit, el trànsit ferroviari, la indústria i les activitats d’oci i lleure.
La tinenta d’alcaldia de d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha explicat que gràcies al nou mapa del soroll “podem saber si les polítiques que hem implementat fins ara han funcionat per reduir el soroll i, sobretot, ens permet traçar quines polítiques hem d’implementar en els propers anys”. Bonet ha remarcat que “el que ens diu aquesta actualització del mapa és que anem pel bon camí, però que hem de continuar treballant per poder reduir les molèsties i així millorar també la salut de la nostra ciutadania”.
El soroll provinent de totes les fonts ha baixat de manera significativa a la ciutat els últims anys, entre un 5 i un 6% en comparació amb les dades de fa cinc anys. Mesures com les pacificacions i la reducció de la velocitat expliquen en bona part aquesta reducció. El trànsit es manté com la font de soroll que més impacta a tota la ciutat, tant de dia com de nit. I al mateix temps, la reducció del soroll del trànsit ha estat la contribució més significativa a la millora dels nivells de soroll globals a la ciutat respecte al mapa anterior.
En horari nocturn en zones determinades també hi apareix el soroll per l’ús intensiu de l’espai públic, no és la font principal, però és la que més molèsties genera. En aquest àmbit el mapa mostra que és una tipologia de soroll que es manté.
La indústria i la infraestructura ferroviària ja han esdevingut fonts de soroll residuals amb un baix impacte per a la ciutadania.
Material relacionat
Declaracions de Laia Bonet:
– Vídeo
– Àudio
Paraules claumapa del soroll/ soroll/