Servei de Premsa
29/03/20257:33:06
Barcelona lliura les claus de 8 habitatges de lloguer assequible al barri del Congrés i els Indians
24/03/2025
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- Aquest dilluns s’ha celebrat l’acte de lliurament de claus a les famílies adjudicatàries de 8 habitatges al carrer Puerto Príncipe, 29, al districte de Sant Andreu
- Les famílies que hi entren a viure pagaran un lloguer social mensual que estarà comprès entre 663 i 831 euros mensuals en relació amb la superfície de l’habitatge
- Els 8 habitatges protegits van ser adquirits per l’Ajuntament al promotor i provenen de la reserva del 30%, ja que la propietat de la finca va executar una gran rehabilitació amb el resultat de 27 nous habitatges, dels quals 19 lliures i 8 protegits
Aquest matí s’ha celebrat l’acte de lliurament de les claus als nous veïns i veïnes de vuit habitatges en règim de lloguer assequible al barri del Congrés i els Indians, al districte de Sant Andreu. Situada al carrer Puerto Príncipe, 29, els habitatges s’han adjudicat a famílies inscrites al Registre d’Habitatge de Protecció Oficial de Barcelona.




Els habitatges s’han adjudicat en règim de lloguer assequible, en aquest cas, les unitats familiars que hi entrin a viure pagaran un lloguer mensual en relació amb la superfície de l’habitatge, que sempre estarà comprés, aproximadament, entre 663 i 8331 euros. Aquesta renda més les despeses comunitàries no superaran el 40% dels ingressos del nucli familiar. Com és habitual, en el cas d’aquesta promoció, s’han realitzat diferents reserves segons la tipologia per adjudicar els pisos: dos habitatges per a menors de 35 anys; dos més per a veïns del barri i de l’entorn (Navas, la Sagrera i el Guinardó); dos per a famílies nombroses; un per a famílies monoparentals i un més adjudicat al contingent general.
Aquests habitatges van ser els primers que l’Ajuntament va comprar sobre plànol procedents de la mesura municipal de reserva del 30%, ja que la finca va ser adquirida per un promotor privat qui va portar a terme una gran rehabilitació canviant l’ús d’industrial a habitatge. L’adquisició es va fer efectiva, l’any 2022, a través del dret de compra preferent de l’administració per adquirir habitatge protegit en venda a la ciutat per un total de gairebé 2,1 M d’euros. La promoció compta amb un total de 27 habitatges, dels quals 19 són lliures i 8 protegits.
L’acte ha estat presidit pel comissionat d’Habitatge, Joan Ramon Riera, qui ha celebrat que “lliurar claus d’habitatges és donar una oportunitat d’iniciar un projecte de vida”. El comissionat també ha volgut remarcar que des de l’Ajuntament “treballem per fer que actes com el d’avui el puguem fer més sovint. La nostra prioritat és garantir el dret a un habitatge digne i assequible i ampliar el parc d’habitatge públic municipal”.
Els habitatges protegits tenen uns superfície útil entre els 71,80 m2 i els 89,98 m2. Tots disposen de tres habitacions i tenen plaça d’aparcament de cotxe i bicicleta. Hi ha un habitatge que també disposa d’un traster.
Habitatge protegit al districte de Sant Andreu
Una de les prioritats del govern municipal és garantir el dret a un habitatge digne i assequible a la ciutadania i, mitjançant el Pla Viure, reforça l’estratègia d’ampliar el parc públic d’habitatge assequible a la ciutat, tant a través de la promoció directa com a través de la promoció delegada.
En concret, al districte de Sant Andreu, s’han lliurat en el darrer any i mig més de 360 habitatges del parc públic de la ciutat. A més d’aquests vuit habitatges acabats de lliurar, l’estiu passat es van lliurar 54 habitatges en règim de lloguer social al barri de la Trinitat Vella i 85 a la mateixa promoció destinats a persones grans. A finals del mes de febrer també es van adjudicar 156 habitatges dotacionals per a persones grans a les antigues Casernes de Sant Andreu, el que suma un total de 241 habitatges amb serveis per a persones grans lliurats en els últims mesos al districte.
A més, a l’àmbit de les antigues Casernes de Sant Andreu, es lliuraran properament 80 pisos que formen part del projecte d’habitatge cooperatiu més gran i inclusiu de l’Estat. Promogut per la Cooperativa Sostre Cívic, integrarà una comunitat inclusiva de persones amb discapacitat intel·lectual que gestionarà el Grup Cooperatiu TEB. També estan en marxa les obres d’una promoció de 35 habitatges de la cooperativa La Regadora.
Paraules clau
habitatge/