Raquel Gil destaca la capacitat d’atracció de Barcelona per al sector ‘tech’ en la inauguració del nou hub tecnològic d’Scopely
14/07/2025 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- La tinenta d’alcaldia responsable de l’àrea de Promoció Econòmica i Ocupació ha posat en valor l’aposta de la tecnològica per Barcelona, en l’acte d’estrena de les noves oficines centrals de l’empresa, líder en videojocs fora de la Xina en nombre d’ingressos
- El Districte tecnològic del 22@ al barri del Poblenou acull els prop de 8.500 m² de la nova instal·lació d’Scopely que albergaran més de 700 professionals del sector, una indústria que a la capital catalana compta ja amb 160 hubs tecnològics amb un impacte econòmic de 2.800 milions d’euros i la generació de 34.800 llocs de treball
- Raquel Gil ha assenyalat que “el creixement de la indústria tecnòlogica i creativa és una aposta estratègica per Barcelona en un sector clau, que genera talent però també ocupació de qualitat i transversalitat cap al món de la cultura i les indústries creatives”
- A Barcelona, la indústria del videojoc compta amb més de 200 estudis i ocupa a més de 4.600 persones
La tinenta d’alcaldia responsable de l’àrea de Promoció Econòmica i Ocupació, Raquel Gil, ha posat en valor l’aposta de Scopely per Barcelona, en l’acte d’estrena del nou hub de desenvolupament de videojocs, tecnològic i creatiu de l’empresa, líder en videojocs per a mòbil fora de la Xina per ingressos.


La nova instal·lació d’Scopely al Districte tecnològic del 22@ al barri del Poblenou conforma un dels tres principals pols de talent de videojocs d’Europa, amb més de 8.500 m² de la nova instal·lació, que albergaran més de 700 professionals del sector.
En total, la indústria tecnològica a Barcelona compta ja amb 160 hubs tecnològics amb un impacte econòmic de 2.800 milions d’euros i la generació de 34.800 llocs de treball. Específicament, el sector del videojoc aplega més de 200 estudis i ocupa a prop de 4.600 persones només a Barcelona ciutat.
Durant l’acte de presentació d’aquest nou hub, Raquel Gil ha assenyalat la importància “d’aquesta aposta estratègica per fer de Barcelona una ciutat on hi hagi més talent”. “Barcelona vol diversificar la seva economia i aposta per la diversificació i per aquells sectors que creiem estratègics, com el digital”, ha seguit Gil. La tinenta d’alcaldia responsable de la promoció econòmica de la ciutat ha posat en valor la capacitat del sector ‘tech’ “per generar talent, però també per oferir bones condicions de treball, ajuntar aquesta transversalitat al món de la cultura, de les indústries creatives, de la generació del talent digital, i alhora estirar de la ciutat i també ajudar-la a créixer en un districte com aquest, el 22@”. Per a Gil, “Barcelona és avui una de les capitals europees de referència en innovació, tecnologia i indústries creatives, i el 22@ n’és una mostra, com a projecte pioner de renovació i innovació urbana, econòmica i social, que es consolida i amplia amb projectes clau com l’aposta d’Scopely, però també l’XRLAB, un centre de referència per les indústries creatives; l’Urban tech, un concentrador per a tecnologies urbanes avançades; el Laboratori d’Innovació Food Lab, que impulsarà la innovació en la gastronomia; el futur pol de les cures”, ha remarcat.
Scopely és l’empresa de videojocs més gran d’Espanya en nombre de treballadors, amb més de 1.000 professionals entre Barcelona, Sevilla, i posicions remotes a tot Espanya. Amb el nou hub, consolida Barcelona com el principal centre de desenvolupament de jocs, tecnològic i creatiu de Scopely a Europa, i s’estableix com un dels tres principals pols de talent de videojocs mòbils d’Europa. La ciutat ja és també la seu global de Playgami, la seva plataforma tecnològica pròpia que impulsa tots els jocs de Scopely, i que amb l’equip de Barcelona ha contribuït a l’èxit dels seus jocs més coneguts, alguns dels quals van arribar a prop de 500 milions de jugadors a escala global l’any 2024. Segons dades de la mateixa empresa, al 2025, Scopely ha superat els 10.000 milions de dòlars en ingressos totals de per vida (lifetime revenue), ha assolit més de 1.000 milions de descàrregues i ha estat reconeguda, per segon any consecutiu (2024 i 2025), com una de les TIME100 Most Influential Companies.


