Barcelona executa dos nous trams de carrils bici als Jardinets de Gràcia i al carrer de Mallorca per recosir la xarxa ciclista
28/11/2025 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- El carril bici del passeig de Gràcia arriba ara al carrer de Bonavista, on connecta amb les vies ciclabes i pacificades de la Vila de Gràcia
- També s’estan fent els darrers treballs del tram de carril bici del carrer de Mallorca entre Calàbria i Viladomat per donar continuïtat en aquest eix Besòs-Llobregat
Dues pavimentacions realitzades dins del Pla de Manteniment Integral (PMI) de l’Ajuntament de Barcelona han permès executar dos nous trams de carrils bici que recusen la xarxa ciclista de la ciutat i eliminen dos obstacles existents, en concret a Gràcia i a l’Eixample. El Plans de Manteniment Integral dels diferents barris s’emmarquen en el Pla Endreça, que té com a objectiu millorar la qualitat de carrers i places abans no es produeixin les incidències.
D’una banda, ja està obert el nou tram de carril bici dels Jardinets de Gràcia, entre l’avinguda de la Diagonal i el carrer de Bonavista. Les obres d’aglomerat s’han fet aquesta darrera setmana i permeten millorar la connexió en bicicleta entre els districtes de l’Eixample i el Gràcia en aquest punt del barri de la Vila de Gràcia. En concret, la xarxa ciclable s’ha ampliat en 47 metres. Fins ara, el carril bici s’acabava abruptament a mig camí entre la Diagonal i el carrer de Bonavista, a l’accés d’un aparcament, de manera que les bicicletes s’havien d’incorporar al carril de circulació dels vehicles. Amb el nou tram executat, el carril bici connecta ara amb Bonavista, una via 30 que enllaça amb tota la malla de carrers pacificats de la Vila de Gràcia, connectant així de manera segura i segregada la xarxa ciclable de l’Eixample amb Gràcia.
El nou carril de Jardinets, punt i final de la transformació de l’espai
L’ampliació del carril bici dels Jardinets de Gràcia significa la finalització de l’actuació a Jardinets de Gràcia, que va acabar les obres de pacificació aquest estiu. Es van eliminar els carrils de circulació en sentit mar, deixant només el pas autoritzat per a la sortida de l’aparcament soterrat, cosa que ha contribuït a la pacificació de tot aquest àmbit de la Vila. L’espai que va deixar lliure la calçada es va transformar en una plataforma única per a vianants amb espais d’estada nous.
També es va modificar l’alineació de la vorera amb la rotonda de la Diagonal per millorar la connexió entre tots dos àmbits i es va crear una plataforma única per al pas de vianants que enllaça els Jardinets amb el carrer Gran de Gràcia, a l’alçada del carrer de Sèneca. L’actuació va incloure la creació de parterres i la col·locació de nou mobiliari urbà, amb nous bancs de formigó prefabricat rectes i 10 bancs i 17 cadires de llistons de fusta.
La pavimentació del PMI de la Vila de Gràcia també ha servit per intervenir en el carrer de Bonavista, en el tram que va del passeig de Gràcia al carrer de Martínez de la Rosa.
Més continuïtat a l’eix Mallorca
En segon lloc, també s’ha pintat el tram de carril bici del carrer de Mallorca entre els carrers de Viladomat i de Calàbria, un carril que s’obrirà pròximament un cop finalitzin els treballs de semaforització i senyalització. Es tracta d’un tram que es va deixar sense executar a finals del 2023, quan es va construir l’eix ciclista de Mallorca en aquest àmbit de la ciutat. El motiu de no fer-se aleshores va ser l’ocupació de l’espai públic que en aquell moment implicaven les obres de l’edifici Estel. Per poder mantenir els itineraris, l’itinerari ciclista s’ha inscrit fins ara en aquest tram al carril de circulació general. Amb la finalització de l’afectació de les obres i la pavimentació de Mallorca entre Comte Borrell i Rocafort, s’ha pogut finalment executar aquest tram de carril bici que faltava.


