Neix el Fòrum d’Inversió Seed Deep Tech Barcelona


29/06/2021 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

Hi participaran business angels, entitats de capital risc i corporacions per al creixement d’start-ups científiques i tecnològiques

Barcelona Activa, 5 universitats i Esade BAN, la xarxa de Business Angels d’Esade Alumni, llancen aquesta iniciativa per fomentar l’emprenedoria de base tecnològica a la ciutat

Les start-ups i spin-offs deep tech que vulguin formar part poden aplicar a través de l’agència municipal fins el 31 d’agost

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha presentat conjuntament amb La Universitat Pompeu Fabra (UPF), en el marc del Mobile World Congress21-4YFN, el Fòrum d’Inversió Seed Deep Tech Barcelona. Aquest Fòrum neix amb l’objectiu de finançar projectes de tecnologia avançada (deep tech) i fer créixer els projectes emprenedors d’aquesta tipologia a Barcelona.

Aquests projectes són resultats d’un procés de recerca científica i aporten solucions pràctiques a la vida quotidiana, en l’àmbit de la salut, industrial, energètic, agroalimentari, entre d’altres. Aquest Fòrum, organitzat conjuntament amb Esade BAN, la xarxa de business angels d’Esade Alumni, i amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha assenyalat que “iniciatives com aquesta contribueixen a connectar la recerca i el talent sorgits de les universitats amb el mercat i el món empresarial; per això apostem per un àmbit com el Deep Tech, un dels grans generadors d’innovació, amb l’objectiu de posicionar-lo com d’altres que ja destaquen a la ciutat com ara el sector bio”.

A través d’aquest nou Fòrum, es vol posicionar Barcelona com una ciutat referent en l’àmbit de l’emprenedoria científica i tecnològica. Aquelles start-ups i spin-offs (start-ups creades a entorns universitaris)  vinculades amb els materials avançats, intel·ligència artificial, el blockchain, la robòtica, la fotònica, l’electrònica, la computació quàntica, la biotecnologia i les tecnologies de l’espai, podran participar al Fòrum d’Inversió que s’enceta al setembre. Els projectes que s’hi vulguin presentar i obtenir aquest acompanyament podran aplicar des d’ara fins al 31 d’agost a través de l’agència municipal.

Al Fòrum d’Inversió hi haurà diferents perfils inversors, entre ells, Business Angels, entitats de capital risc i corporacions. Aquest Fòrum esdevindrà un dels punts de trobada dirigits a aquestes empreses en un moment inicial (fase seed o pre-seed).

Barcelona Activa amb la col·laboració de les 5 universitats ha organitzat un demo day al 4YFN d’aquest perfil d’start-ups Deep Tech. Aquest matí, durant la presentació del nou Fòrum d’Inversió, 6 start-ups han explicat les solucions que aportaran al mercat. Hi han participat al demo day:

 

ColorSensing

Ha explicat com han desenvolupat una etiqueta intel•ligent de productes alimentaris que, a través d’una fotografia, dona dades en temps real sobre les característiques i l’estat dels productes.

 

Allread

Ha parlat de com, a través de solucions tecnològiques, fan el tracking dels contenidors de mercaderies del port, que dóna informació sobre els continguts.

 

Process Talks

Han presentat una solució adreçada a les organitzacions, que ajuden a modular els protocols interns i processos de les empreses en el seu dia a dia.

 

LUCID Technology

Ha introduït com treballen amb la ciència dels colors per millorar les imatges audiovisuals de les productores i creatius.

 

Xatkit 

Ha donat a conèixer el desenvolupament de xatbots i robots assistents virtuals per a les empreses.

 

Nextmol 

Ha detallat la seva tecnologia de simulació de molècules per l’àrea R+D per agilitzar la investigació i la recerca.

L’objectiu d’aquestes presentacions en el marc del 4YFN ha estat donar a conèixer exemples dins del marc Deep Tech que ja estan treballant en aquest àmbit, i obrir noves expectatives i oportunitats a més empreses de la ciutat. Es vol fomentar i promoure aquest ecosistema a la ciutat, que ara mateix, segons els rànquings, ja situen Barcelona entre les primeres posicions amb més spin-offs respecte al nombre total d’start-ups.