Nou Barris millora el seu espai públic amb una intervenció per 2,4 milions d’euros
14/04/2022 | Imprimeix
Temps estimat de lectura: 2 minuts
S’aprova l’ampliació del pas inferior sota la línia ferroviària d’Adif al carrer Oristà
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat una intervenció al districte de Nou Barris que permetrà millorar la mobilitat i accessibilitat dels seus veïns i veïnes, amb tres projectes per valor de 5,5 milions d’euros. L’actuació més destacada serà l’ampliació del pas inferior sota la línia ferroviària d’Adif al carrer Oristà, en la seva intersecció amb el carrer de la Torre Vella, per valor de 2,42 milions d’euros.
El pas materialitzarà una nova connexió entre la zona sud-oest i la nord-est de Vallbona la qual, de forma temporal, tindrà un ús exclusivament per a vianants fins que s’aprovi la modificació del planejament urbanístic de la zona. Amb la urbanització temporal, el pas de vianants es produirà pel nou pas inferior i els vehicles i bicis continuaran transitant per al pas existent. Amb la urbanització definitiva, el trànsit de vehicles i bicis es produirà per al nou pas inferior, deixant el pas inferior actual per a trànsit de vianants.
La solució temporal s’ha dissenyat de forma que es puguin compatibilitzar les diferències de cota existents als dos costats del pas permetent tant l’accessibilitat al llarg del nou vial generat, com als entroncaments amb els vials existents generant espais verds en l’entorn que generin un esponjament visual.
Es tracta d’un projecte d’urbanització temporal de l’entorn del nou pas a l’espera de la urbanització definitiva que es desenvoluparà en un projecte posterior una vegada s’aprovi el nou planejament urbanístic de la zona. En conjunt, l’àmbit del projecte abasta el tram del carrer d’Oristà des de la seva intersecció amb el carrer de la Torre Vella fins a l’aparcament del camp de futbol de Vallbona, situat a la plaça del Primer de Maig, el qual travessa sota la línia ferroviària d’Adif.
Un calaix de formigó construït in situ
L’actuació inclou, per una banda l’execució de l’estructura que habilitarà un nou pas inferior sota la línia ferroviària, i per una altra la urbanització temporal de l’entorn que permet l’ús de la nova connexió generada. La nova estructura estarà conformada per un calaix de formigó armat d’11 metres d’amplada per 6,1 metres d’alçada i una llargada de 13,30 metres en la llosa superior i 17,48 metres en la inferior. El calaix es construirà in-situ i es col·locarà mitjançant l’empenta de l’estructura amb gats hidràulics recolzats sobre un mur auxiliar d’empenta. Per tal de dur a terme la clava serà necessari l’estintolament de les vies ferroviàries. El desplaçament del calaix serà de 20,43 metres des de la posició inicial, on es construeix, fins a la posició final.




