Les obres dels 4 nous eixos verds de l’Eixample s’iniciaran el proper 16 d’agost


10/08/2022 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

Els treballs permetran implantar quatre eixos verds als carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i amb la mateixa actuació es guanyaran quatre noves places. La intervenció suposarà 58.000m2 nous per als vianants

Amb la implantació de les obres la mobilitat ja quedarà configurada com es preveu en la transformació definitiva. Els vehicles que accedeixin a algun d’aquests carrers no podran fer tot l’eix viari seguit i hauran de girar a cada illa. En tot moment es garantirà l’accés als aparcaments i el pas de serveis, vehicles d’emergències i vianants

L’Ajuntament de Barcelona recomana que durant les primeres setmanes les persones que s’hagin de moure per l’àmbit d’obres ho facin planificant el viatge i preveient un temps de marge fins que coneguin quins són els nous itineraris i girs que hauran de fer

El proper 16 d’agost s’inicien els treballs per implantar els quatre eixos verds i les quatre places que es faran a l’Eixample, en el marc de la transformació urbana del pla Superilla Barcelona. Les obres es duran a terme als carrers del Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell, i també implicaran la creació de quatre places als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados.

 

 

L’actuació que es farà implicarà convertir carrers pensats per als cotxes en eixos verds pensats per a les persones, invertint les prioritats i els usos i fent del vianant el protagonista. El canvi de model permetrà guanyar 58.000 m2 d’espai públic recuperats a l’asfalt i multiplicar per 12 el verd dels carrers.

Durant el mes de juliol i principis d’agost s’han dut a terme treballs inicials i preparatoris per reubicar els serveis principals: s’han recol.locat les places per a persones amb mobilitat reduïda, s’han incorporat noves zones de càrrega i descàrrega i s’han ressituat les places d’estacionament de motos i bicicletes.

El proper 16 d’agost començaran les intervencions estructurals. Les obres s’implantaran de manera simultània a diferents punts dels quatre carrers que s’han de transformar i comportaran canvis destacats a la mobilitat, que ja quedarà configurada com es preveu en la seva transformació definitiva.

Quan comencin les obres els vehicles podran circular per les vies afectades però només per un carril. La nova configuració general de la mobilitat en aquests àmbits implicarà que els vehicles no podran fer dos trams seguits pels nous eixos verds i hauran de girar a cada illa. L’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal. En relació a les futures places, aquestes ja no es podran creuar com fins ara, sinó que els vehicles es veuran obligats a girar, d’acord amb el següent esquema:

 

En cada carrer es treballarà per meitats, de manera que no s’ocuparà simultàniament les bandes mar i muntanya sinó que només en quedarà ocupada una. Durant les obres sempre quedarà garantit un carril pels veïns, serveis i bicicletes, així com per vehicles d’emergència, i també vorera lliure pels vianants. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Als carrers del Consell de Cent i de Girona es retirarà el carril bici per tal d’avançar en el model de mobilitat final dels dos eixos, on serà possible el pas de bicicletes però respectant la prioritat dels vianants i el sentit del carrer. Tot i que les bicicletes podran seguir anant pel tram central de tots dos carrers, els carrils bici alternatius seran els de València i Gran Via pel cas de Consell de Cent, i els de Roger de Llúria i Pau Claris pel cas de Girona.

Atès que les modificacions a la mobilitat d’una gran àrea de l’Eixample són rellevants, l’Ajuntament de Barcelona recomana que durant les primeres setmanes d’implantació de les obres les persones que s’hagin de moure per l’àmbit afectat ho facin planificant el viatge i preveient un temps de marge fins que coneguin quins són els nous itineraris i girs que hauran de fer.