Els veïns i veïnes del Gòtic i el bus V15 podran circular pel carril restringit de pujada de la Via Laietana


18/07/2025 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

  • Un cop avaluat el funcionament del trànsit les primeres setmanes des de la inauguració, els i les residents del Gòtic poden circular en sentit muntanya de manera immediata, i el V15 ho farà després de l’estiu
  • El Govern municipal dona compliment així a permetre la circulació de tots els veïns de la Via Laietana tal i com s’havia anunciat les darreres setmanes

 

Els veïns i veïnes del Barri Gòtic ja poden circular amb el seu vehicle en sentit pujada per la Via Laietana, tal com havia anunciat el Govern municipal quan es van acabar les obres i es va reobrir el carrer al trànsit. L’avaluació del comportament trànsit aquestes primeres setmanes ha servit per avaluar que la capacitat de pujada de la Via Laietana permet autoritzar de manera immediata  els veïns i veïnes del Gòtic. També després de l’estiu hi circularà  la línia de bus de TMB V15, que recupera així el seu itinerari anterior a les obres.

L’anunci l’ha fet el tercer tinent d’alcaldia i regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, al Plenari del Districte, on ha explicat que “som conscients que determinades obres generen disfuncions, però hem abordat en les darreres reunions amb veïns i veïnes i entitats del Gòtic de quina manera podíem minimitzar algunes de les problemàtiques que ha posat de manifest en l’obertura la nova Via Laietana i podem anunciar que ja es pot circular en sentit de pujada per la via”. El tinent d’alcaldia i regidor del districte ha explicat que “l’avaluació del comportament del trànsit ha confirmat que la via té capacitat suficient per permetre aquest accés” i s’ha emplaçat a “seguir amatents sobre quins altres ajustaments podem fer de cara al futur”, afegint també en l’anunci que immediatament després de l’estiu tornarà a circular la línia V15 per la Via Laietana.

D’aquesta manera, els veïns i veïnes del Gòtic podran circular per la Via Laietana en les mateixes condicions que els dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i de la Barceloneta. En tot cas, la transformació de la Via Laietana ha tingut com a objectiu principal guanyar espai per als vianants i reduir el destinat al vehicle privat, amb una ampliació notable de les voreres amb més de 4 metres, quan en alguns trams no superaven els 2,6 metres, i la reducció de 5 a 3 carrils de circulació. En aquest sentit, s’ha prioritzat el transport públic i també afavorit l’ús de la bicicleta amb un carril exclusiu segregat de pujada i habilitant l’ús compartit del carril bus de baixada.

Amb la reintroducció del V15, que circula entre la Barceloneta i l’avinguda Tibidabo, s’amplia l’oferta del transport públic de pujada i se suma a les línies 47, amb origen i destí a l’Hospital del Mar, i 120 del bus de barri, que puja pel carrer fins a Antoni Maura. El canvi d’itinerari després de l’estiu s’explica per la necessitat de realitzar diverses gestions prèvies d’adaptació de la ruta durant les pròximes setmanes. De baixada per la Via Laietana, a més del V15, el 47 i el 120, també hi circulen el V17 i el 59, aquest darrer desviat per les obres de la Rambla.

El carril de pujada de la Via Laietana es troba degudament senyalitzat amb la prohibició de circulació excepte els vehicles autoritzats, i després de l’estiu es posarà en funcionament un sistema de càmeres de lectura de matrícules per tal de sancionar automàticament les eventuals infraccions. L’Ajuntament de Barcelona està treballant poder realitzar la pertinent campanya de comunicació cap a les persones físiques i jurídiques amb accés autoritzat per tal que puguin fer els tràmits oportuns i donar d’alta els vehicles abans de l’entrada en funcionament de les càmeres.