Barcelona posa en marxa la 2a edició de la campanya internacional “Estima el teu mercat” per a promoure els mercats de la ciutat


14/05/2015 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

La 2a edició de la Setmana Internacional dels Mercats, amb el lema “Estima el teu mercat”, ofereix, entre el 15 i el 31 de maig, una setantena d’activitats als mercats de Barcelona: gastronòmiques, infantils, actuacions, tallers i concursos, a més de descomptes i promocions.

 

L’objectiu d’ ”Estima el teu mercat” – www.estimaelteumercat.cat – és posar en primer pla els mercats a través d’activitats festives i lúdiques i atreure-hi més ciutadans. Els mercats es reivindiquen com espais de l’alimentació saludable, llocs on es poden comprar aliments frescos i de qualitat, i llocs de trobada de la comunitat, però també com a motors econòmics i de transformació urbana.

 

 

setmana

 

Una de les activitats més atractives, pel nombrós públic que apleguen, són les gastronòmiques, i principalment els Tast de Nit o Nit de Tapes com els que promouen diferents mercats. Els mercats ofereixen un tast amb productes que serveixen les mateixes parades en un horari que prolonga el de les tardes, des de les 20:00 hores i fins a les 24:00 hores. En alguns casos, s’acompanyen d’actuacions musicals o animacions. Una fórmula que s’ha demostrat exitosa a través de la qual, els ciutadans redescobreixen els mercats i els seus valors tant alimentaris com socials.

Aquest any, més de 2.000 mercats minoristes i majoristes de 16 països participen en la campanya “Estima el teu mercat” tot celebrant amb activitats la contribució que aquests equipaments ofereixen als seus veïns i clients. Els països participants són: el Regne Unit, França, Alemanya, Polònia, Espanya, Holanda, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong i els Estats Units.

 

 

En l’edició d’aquest any, la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM) ha organitzat el concurs fotogràfic internacional “Estimo el meu mercat”, amb dos premis de 1.500 dòlars cadascú – http://findamarket.org. Cal destacar també els diversos concursos que organitzen els comerciants del mercat de Santa Caterina amb motiu del desè aniversari de la seva remodelació.

“Estima el teu mercat” és una iniciativa impulsada per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona conjuntament amb la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA) i altres organitzacions representants de mercats holandesos, francesos i d’altres ciutats de la  Unió Europea. L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i l’autoritat de mercats de Londres  treballen coordinadament des de fa dos anys en la campanya “Estima el teu mercat” i en la creació de noves iniciatives per promoure els mercats.

Les organitzacions que representen els mercats minoristes i majoristes dels països participants han establert un acord de col·laboració amb la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM) per a la promoció dels mercats. L’acord destaca el paper rellevant dels mercats en el manteniment i creació de l’ocupació, protecció del medi ambient, així com el seu rol cultural, en tant que són espais centrals d’alimentació fresca i saludable.

 

Per a més informació:

www.estimaelteumercat.cat

Els vídeos: Vimeo https://vimeo.com/estima-teu-mercat-2015 i Youtube https://www.youtube.com/watch?v=afuEc8cHBpw

http://findamarket.org/news/

http://loveyourlocalmarket.org.uk/barcelonas-markets-celebrate-lylm2015/