Més de 2.300 persones han participat en les difeferents activitats de la Campanya Coresponsable 100%


20/09/2013 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

Durant els últims 9 mesos més de 2.300 persones han participat en les activitats emmarcades en la campanya Coresponsable 100% que va engegar la regidoria de Dona i Drets Civils el passat mes de gener. L’objectiu de la campanya era potenciar la coresponsabilitat entre homes i dones i garantir que la reorganització del temps i dels treballs siguin totalment assumits com a una necessitat de la societat, mitjançant el treball conjunt amb entitats, institucions i empreses, i avançar així cap a un nou marc de relació més igualitari basat en el respecte i el reconeixement. Aquest és un dels eixos marcats per la regidoria en el marc del Pla municipal per a la igualtat d’oportunitats real i efectiva entre dones i homes (2012-2015).
En total s’han realitzat més de 80 activitats, xerrades i tallers on han participat més de 2.300 persones. Al mateix temps s’han portat a terme estands emmarcades en diferents fires de ciutat per donar a conèixer la campanya i sensibilitzar sobre la coresponsabilitat a peu de carrer. La campanya també ha consistit en vídeos, entrevistes, i diferents materials que han volgut promoure un canvi cultural en la concepció del temps que afavoreixi la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, visibilitzar el valor del treball domèstic com a necessitat imprescindible pel benestar de les persones, sensibilitzar sobre els beneficis de compartir les tasques domèstiques i de cura, i cridar a l’acció i al canvi.

La campanya finalitzarà a La Mostra d’Associacions de La Mercè que tindrà lloc a la Plaça Catalunya partir de demà.

Per Francina Vila, Regidora de Dona i Drets Civils, “la nostra societat ha de repensar el seu dia a dia per gestionar-lo de manera diferent i construir un model de ciutat més equitatiu i fer de Barcelona una ciutat on homes dones assumeixin de la mateixa manera la seves responsabilitats”.

Coresponsable 100% ha volgut visibiltzar el fet que les dones que viuen en parelles heterosexuals dediquen a les tasques domèstiques molt més temps que els seus companys masculins. Aquesta càrrega desigual de responsabilitat domèstica limita les possibilitats de les dones a l’hora d’organitzar amb llibertat i d’una manera equilibrada la seva jornada diària entre professió, família, temps d’oci, lleure, formació, etc. Amb una marcada diferenciació sexual en l’ús del temps, es creen diferents oportunitats per a homes i dones, i són aquestes últimes les que en major mida pateixen el no poder gaudir de l’oportunitat de desenvolupar-se en totes les esferes de la vida, amb el que es fan cròniques les discriminacions per raó de gènere.