Els mercats de Barcelona pugen al carro de la compra online


10/01/2018 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 5 minuts

El Mercat del Ninot comença la venda on line per tal que es pugui fer la compra de cada una de les parades del mercat que participen com si ho fessin presencialment, i rebre una única comanda a casa

La iniciativa és possible gràcies a l’aliança amb el supermercat online Ulabox, creat per emprenedors barcelonins, per obrir un portal web on poder comprar on line els productes dels diversos establiments dels mercats

La prova pilot al Mercat del Ninot es duu a terme des de desembre i durant sis mesos, amb la voluntat que tots els mercats tinguin a la seva disposició un mecanisme de fàcil implementació per vendre on line sense perdre l’esperit d’”anar a plaça” i que la implantació d’aquesta modalitat de venda s’estengui el més ràpidament possible

Es vol ampliar així la base de clients dels paradistes i oferir als veïns i veïnes una opció còmoda per comprar producte fresc de mercat a Internet les 24 hores, els 365 dies de l’any

Altres mercats també han posat en marxa iniciatives per a la venda a través d’Internet o a través d’altres eines com whatsapp

 

Els clients del Mercat del Ninot ja poden començar a fer la compra on line facilitant que puguin comprar productes frescos i de qualitat a les diferents parades, tal i com ho faria presencialment i rebent una única comanda a casa. S’aconsegueix així reproduir el més fidelment possible la idea d’”anar a plaça” que tradicionalment es fa en els mercats, escollint entre els diferents establiments regentats pels professionals especialistes.

La prova pilot al Mercat del Ninot es durà a terme durant sis mesos, amb la voluntat que passat aquest temps tots els mercats tinguin a la seva disposició un mecanisme de fàcil implementació per vendre on line sense perdre l’esperit d’”anar a plaça”. La iniciativa és possible gràcies a l’aliança amb el supermercat online Ulabox, creat per emprenedors barcelonins, per obrir un portal web on poder fer tota la compra al mateix mercat.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha destacat que “l’objectiu és posar els mercats al capdavant de la innovació tecnològica i completar l’oferta que ofereixen als seus veïns i veïnes sense perdre la idea d’”anar a plaça”, d’escollir el millor gènere i que els paradistes puguin oferir els productes que tenen a la parada”.

Els usuaris podran realitzar la seva comanda des de diferents dispositius i rebre-ho en 24 hores, escollint entre les diferents opcions d’entrega de 7:00 a 23:00, en franges de dues hores. El mercat ha disposat un espai des d’on personal d’Ulabox s’encarrega de lliurar i recollir les comandes en les diferents parades i agrupar-les conservant els productes sense trencar la cadena de fred des que el producte surt de la parada fins que arriba a casa del client.

Posteriorment es lliuren en una sola entrega a cada domicili, junt amb la resta de productes de consum quotidià (envasats, begudes, productes per a la higiene personal i de la llar, entre altres categories, amb més de 17.000 referències) que s’hagin pogut seleccionar en el portal digital. D’aquesta forma, es guanya en eficiència en el repartiment de mercaderies, amb un sol acte de compra.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha destacat que “amb aquesta iniciativa, l’Institut Municipal de Mercats avança per fer-se més proper als veïns i veïnes de Barcelona, i donar un servei més ajustat a les necessitats de la seva vida quotidiana. El model de mercats municipals de Barcelona és reconegut internacionalment, i la iniciativa endegada al Mercat del Ninot és un pas més per continuar mantenint l’altíssima qualitat dels mercats de Barcelona.

De la seva banda, el cofundador i director general d’Ulabox, Jaume Gomà, ha assenyalat que “estem especialment orgullosos d’aquest primer pas en la nostra col·laboració amb l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, tot aportant el nostre coneixement tecnològic al seu projecte de digitalització del comerç de proximitat; però també d’aportar la vessant humana, perquè creiem que el millor producte, com el que ofereixen els seus establiments, ha de tenir el millor servei d’atenció al client fins que arriba a casa dels consumidors. Des d’Ulabox, estem molt il·lusionats per ser part activa de la dinamització i la digitalització del comerç local de la nostra ciutat”.

El servei de compra i entrega a domicili per al client serà totalment gratuït si la comanda és superior a 59€. En cas contrari el cost serà de 6,99€. Les compres que incloguin producte fresc de les parades del Mercat del Ninot arribaran a tots els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ampliant així el radi d’acció dels establiments. Gràcies a aquesta aliança, els establiments podran arribar a més clients que aprecien el producte de mercat, però que per qüestions horàries o de distància fins ara no hi compraven, així com fidelitzar clients que ja hi compren, oferint aquest nou servei.

Diversos mercats han iniciat projectes per a vendre on line els seus productes. El Mercat de la Concepció ho fa a través del seu portal web i amb un mecanisme propi. Altres mercats com els de Sant Gervasi, Lesseps, Provençals i Galvany estan posant en marxa sistemes de compra a través del mòbil per a un ventall de parades, en aquest cas a través d’una app de l’startup Manzaning. La possibilitat de rebre totes les comandes en una única entrega es troba en fase de pilot en algun d’ells.

 

Finalment l’ús massiu que avui dia es fa de whatsapp ha fet que paradistes d’altres mercats utilitzin individualment aquesta eina oferint als clients poder realitzar comandes, el que implica una relació molt directa amb el client. Aquesta opció la podem trobar en diferents parades de fins a 13 mercats, com ara La Mercè, Santa Caterina, Montserrat, Estrella, Poblenou, Sants, Sant Martí, Provençals, Marina o Boqueria.

La iniciativa que ara endega el Mercat del Ninot neix amb la voluntat de crear una eina de venda on line que sigui fàcilment traslladable a altres mercats de Barcelona. Un cop passin els sis mesos de prova pilot, l’eina es presentarà a la resta de mercats per a la seva possible implantació.

 

 

Balanç del primer mes de funcionament

Els resultats de la venda on line al Mercat del Ninot després d’un mes de funcionament mostren clarament l’interés dels clients per aquesta nova oferta al mercat, sumant ja més de 3.000 comandes. Més del 30% dels clients que han navegat per la secció on line del Ninot, dins el web d’Ulabox, han acabat comprant i ho han fet, de mitja, en tres parades.

El grup d’aliments que més s’han comprat és el de carn (34%), seguit de la fruita i verdura (25%), i de la xarcuteria i formatges (15%). Les més de 100 ressenyes de producte introduïdes pels clients a la secció del Mercat del Ninot han rebut una puntuació de 4,9 sobre 5.