Barcelona signa la declaració de Lisboa “Ciutats per a tothom: construint ciutats per a ciutadania i visitants”


05/04/2019 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha participat avui a Lisboa al primer fòrum d’alcaldes sobre Turisme Sostenible organitzat per l’Organització Mundial de Turisme de Nacions Unides (World Tourism Organization, UNWTO)

En el marc d’aquesta trobada, la ciutat s’ha adherit al manifest “Cities for all: Building cities for citizens and visitors”, que propugna 15 objectius al voltant de la sostenibilitat del turisme, potenciant la innovació, el desenvolupament local i la governança

La declaració ha estat subscrita per 16 ciutats, 3 països, UN-Habitat, el Banc Mundial i el Comitè Europeu de les regions i compta amb el suport de les empreses privades que també han participat al fòrum

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha participat avui a Lisboa al primer fòrum d’alcaldes sobre Turisme Sostenible organitzat per l’Organització Mundial de Turisme de Nacions Unides (World Tourism Organization, UNWTO). En aquest marc, la ciutat ha subscrit la declaració “Ciutats per a tothom: construint ciutats per a ciutadania i visitants”, que propugna 15 objectius bàsics alineats amb l’agenda de Nacions Unides per al turisme sostenible per fer les ciutats “inclusives, segures, resilients i sostenibles”.

 

Amb aquesta declaració es posa en comú la voluntat de treballar perquè el turisme s’abordi des de la governança de les administracions i en col·laboració amb el sector privat, potenciant la integració de les comunitats locals a la cadena de valor del turisme, i per tant que generi riquesa i llocs de treball dignes.

També s’advoca per promoure la contribució del turisme a la creació de ciutats com a espais que fomentin la diversitat cultural, el diàleg intercultural, la innovació i la generació i l’intercanvi de coneixement; l’ús de big data per planificar i analitzar l’impacte del turisme en tots els àmbits ciutadans, i fomentar un ús més eficient dels recursos i una reducció d’emissions i residus en el marc de l’economia circular.

També s’aposta per considerar els turistes com a “residents temporals”, i per promoure productes i experiències turístiques innovadores i per l’ús d’eines i plataformes digitals que permetin a la ciutat diversificar la demanda de temps i espai, promoure estades més llargues i atraure els segments de visitants adequats segons la seva visió i estratègia a llarg termini i els objectius de desenvolupament sostenible.

La declaració ha estat subscrita per 16 ciutats, 3 països, UN-Habitat, el Banc Mundial i el Comitè Europeu de les regions. Les ciutats i països són: Barcelona, Bruges, Brussel·les, Dubrovnik, Helsinki, Cracòvia, Madrid, Moscou, Paris, Porto, Praga, Punta de l’Est, Lisboa, Tbilissi, Sao Paulo i Seül; i Argentina, Espanya i Portugal. La declaració rep també el suport d’altres companyies del sector privat participants al fòrum.