Les dades obertes tornen a l’escola

Dt, 04/09/2018 - 15:51

Educació i estudis. Nova convocatòria del repte per fomentar l’ús de les dades entre l’alumnat i el professorat d’instituts.

Després de l’èxit de la primera edició, s’obre una nova convocatòria del Repte Barcelona Dades Obertes, un concurs per fomentar el coneixement i l’ús de les dades entre l’alumnat i el professorat dels centres educatius de la ciutat, estimular el treball en equip i fomentar l’esperit crític i ciutadà analizant l’entorn i proposant accions de millora en àmbits com la mobilitat, el medi ambient o l’habitatge.

L’alumnat que hi participi podrà fer servir un ampli conjunt de dades disponibles al portal Open Data BCN, que mostren informació sobre aspectes diversos de la ciutat i la seva activitat quotidiana. Aquestes dades són obertes i accessibles per a qualsevol ciutadà o ciutadana que les vulgui consultar o fer servir.

Així mateix, el professorat dels centres educatius participants disposarà d’un pla de formació específic sobre les dades obertes i les eines per tractar-les a fi de transmetre a l’alumnat aquest nou bagatge didàctic i tutelar aquest alumnat en els treballs de recerca i d’anàlisi que han d’elaborar per al concurs.

Els centres que hi estiguin interessats poden inscriure’s al repte fins a l’1 d’octubre en aquest enllaç.

Èxit de la primera edició

La Fabrica de Creació Fabra i Coats va ser l’escenari de l’acte de cloenda de la primera edició del Repte Barcelona Dades Obertes, en què van participar més de tres-cents assistents entre estudiants, docents, personal municipal i altres institucions i entitats relacionades amb les dades.

El projecte guanyador de la primera edició va ser el presentat per l’Institut Ferran Tallada, que va fer servir l’Índex de cohesió social (ICS) per mesurar les desigualtats dels barris de la ciutat.