Servei de Premsa
22/11/2024
S’inicia el procés de debat per la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus
15/07/2016
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- S’inicia el procés de debat per la implantació de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus
- El Govern municipal treballarà conjuntament amb la ciutadania la finalització del desplegament de la Nova Xarxa de Bus amb l’objectiu de recollir les seves aportacions
- Un cop finalitzat el procés s’accelerarà la implantació de les línies que falten
L’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible i segura a la ciutat i, en aquest sentit, treballa per complir els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, fomentant els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic. Cal recordar que per arribar a complir la legislació en matèria de contaminació atmosfèrica cal reduir en un 21% els desplaçaments en vehicle privat.
En aquest marc, una de les prioritats és finalitzar el desplegament de la Nova Xarxa de Bus per tal de comptar amb un mitjà de transport col·lectiu sostenible i eficient que doni servei a tota la ciutadania. La transformació de la xarxa d’autobusos té com a objectiu aconseguir millors prestacions, millor interconnectivitat, més facilitat d’ús, més equitat, més eficiència, més usuaris per al transport públic i en definitiva millorar la qualitat de vida dels ciutadans.
Actualment a Barcelona hi ha 16 línies d’autobusos d’altes prestacions en funcionament. Aquestes, registren unes 300 mil validacions diàries i concentren el 42% de la demanda dels autobusos de Barcelona. El Govern entén que els beneficis de la Nova Xarxa de Bus estan lligats al seu complet desplegament i per això considera cabdal realitzar aquesta implantació a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB.
La decisió de completar la Nova Xarxa de Bus va acompanyada de la voluntat de treballar conjuntament amb la ciutadania per a la consecució d’aquestes fites, per a la qual cosa aquesta setmana s’ha donat el tret de sortida a un ampli procés participatiu a nivell de ciutat, per definir com s’han de dur a terme la implantació de les línies que resten. L’objectiu és analitzar amb veïns i entitats la proposta tècnica amb totes les línies que resten amb la voluntat de, un cop finalitzat el procés i recollides les aportacions col•lectives, dur a terme el total desplegament.
Procés de debat
El procés de debat constarà de:
- Taula de gerents de districte (juliol)
- Reunions amb les entitats integrants del grup de transport públic del Pacte per a la Mobilitat (juliol).
- Sessions amb els serveis tècnics dels districtes on s’analitzarà el detall dels traçats de les línies, ubicació de parades, etc… (setembre, octubre).
- Sessions amb entitats veïns i veïnes on es debatrà la funcionalitat de la xarxa en els seus barris i els criteris aplicats. Es crearan grups de treball per barris (agrupació 2 o 3 barris) per treballar la xarxa des de la lògica “origen-destí” al barri, tenint en compte la connexió amb equipaments bàsics (salut, educació), trajectes més comuns (connexió amb el centre, platja), etc.. (octubre, novembre).
Un cop finalitzat el procés de debat s’abordarà la finalització de la xarxa.
Nova Xarxa de Bus
En aquests moments les línies de la Nova Xarxa de Bus en funcionament són: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014); H4, V11, V13 (febrer 2016). La Nova Xarxa ofereix als usuaris:
– Més freqüència de pas, de 5-8 minuts els dies feiners de 7 a 21 hores.
– Menys temps d’espera i de viatge
– Més regularitat i fiabilitat del servei
– Més facilitat d’ús
– Més connectivitat i millor cobertura del territori
– Millora de la informació estàtica i dinàmica als passatgers, tant a les parades com als vehicles
Aquestes característiques diferencials han potenciat l’atractiu del transport en autobús i han fet que la demanda d’aquestes línies augmentés progressivament.
Paraules claunova xarxa de bus/